۰ نفر

وزیر امور خارجه ایران امروز به دمشق می‌ رود

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۴۱
کد خبر: 557366
وزیر امور خارجه ایران امروز به دمشق می‌ رود

وزیر امور خارجه ایران پس از حضور در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق، به سوریه سفر می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان که اولین سفر خارجی خود را به کشورهای همسایه و منطقه‌ای انجام می‌دهد، امروز به دمشق سفر می‌کند و با مقامات سوری دیدار و گفتگو می‌کند.

امیرعبداللهیان روز گذشته در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق در بغداد شرکت و در حاشیه آن با مقامات ارشد عراقی و شماری از مقامات کشورهای منطقه به‌صورت دوجانبه دیدار کرد.

وی در سخنرانی خود در اجلاس روز گذشته، از سوریه به‌عنوان یکی از غایبان اصلی نشست مزبور نام برد که دعوت نشده بود. امیرعبداللهیان گفت: مایلم بر نقش و حمایت کشورهای منطقه از ثبات و امنیت عراق تأکید و بر تحقق امنیت با مشارکت جمیع همسایگان عراق از جمله کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه یاد کنم و از اینکه جای سوریه میان کشورهای حامی عراق خالی است ابراز تأسف کنم.

وی همچنین صبح روز شنبه و پیش از سفر به بغداد گفته بود: ما معتقدیم لازم بود از سوریه نیز به‌عنوان همسایه مهم عراق در این اجلاس دعوت به‌عمل می‌آمد، البته در خصوص امنیت و‌ توسعه پایدار منطقه با رهبری سوریه در تماس و مشورت هستیم و در مورد اجلاس بغداد و تأکید بر نقش مهم کشورهای منطقه در هرگونه ابتکار منطقه‌ای با دمشق مشورت مستقیم خواهیم داشت.

در همین حال، وزیر امور خارجه ایران بلافاصله پس از نشست بغداد عازم دمشق می‌شود تا با مقامات این کشور درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای گفتگو کند ‌و آنها را در جریان تحولات نشست روز گذشته قرار دهد.