۰ نفر

تاکید برتقویت همکاری های ایران و روسیه در گفتگوی امیرعبداللهیان ولاوروف

۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۰
کد خبر: 556844
تاکید برتقویت همکاری های ایران و روسیه در گفتگوی امیرعبداللهیان ولاوروف

سرگئی لاوروف و حسین امیر عبداللهیان وزیران خارجه روسیه و جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی تلفنی، درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه در عرصه بین‌المللی به ویژه مساله افغانستان رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  وزیران امورخارجه ایران و روسیه همچنین درباره چگونگی از سرگیری مذاکرات درباره توافق هسته‌ای و شرایط پیچیده منطقه‌ای از جمله افغانستان  گفت‌وگو کردند.

لاوروف وزیر امورخارجه روسیه  با اشاره به ضرورت همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی میان تهران و مسکو گفت: روسیه علاقه‌مند است مذاکرات هسته‌ای در چارچوب وین دوباره از سر گرفته شود.

وزیران خارجه ایران و روسیه همچنین بطور مفصل وضعیت کنونی افغانستان را مورد بررسی قرار دادند. امیرعبداللهیان و لاوروف تاکید کردند: تهران و مسکو دیدگاه‌ مشابهی درباره تحولات افغانستان دارند.

وزیران خارجه ایران و روسیه گفت‌وگوی مسالمت آمیز میان نیروهای سیاسی افغانستان و تشکیل دولت فراگیر جمهوری اسلامی افغانستان را تنها راه پایان خشونت‌ها در این کشور عنوان و تاکید کردند: ایران و روسیه تنها از تشکیل دولت فراگیر که در نتیجه مذاکره مسالمت آمیز بدست آمده باشد، حمایت می‌کنند.

لاوروف و امیر عبداللهیان همچنین درباره دستور کار بین‌المللی مربوط به ادامه هماهنگی‌های نزدیک در قالب مذاکرات آستانه در مورد حل و فصل مسائل سوریه تأکید و درباره عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای نیز گفت‌وگو کردند.