۰ نفر

دیدگاه فرانسه درباره به رسمیت شناختن طالبان

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۲۲
کد خبر: 555544
دیدگاه فرانسه درباره به رسمیت شناختن طالبان

وزیر خارجه فرانسه از عدم تصمیم کشورش برای به رسمیت شناختن قدرت طالبان در افغانستان سخن گفت.

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (یکشنبه) در اظهاراتی به صراحت اعلام کرد که علی رغم آن که پاریس تمایل دارد با روسیه، ایران و چین در حل اوضاع افغانستان همکاری کند، اما قصد ندارد قدرت طالبان در افغانستان را به رسمیت بشناسد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، لودریان در مصاحبه با هفته نامه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش» گفت تمامی درخواست‌هایی که از سوی شهروندان افغانستانی که پیشتر برای فرانسه فعالیت می‌کردند، داده شده است ، به عنوان درخواست تخلیه مورد بررسی قرار می‌گیرد. 
او همچنین اعلام کرد آمریکا بایدحضور خود را در فرودگاه کابل به منظور تسهیل خروج افرادی که نیاز است، تقویت کند.
ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با هفته نامه ژورنال دو دیمانش گفت: صد‌ها نام به فهرست افرادی که تمایل دارند پس از قدرت گرفتن طالبان در هفته گذشته، از افغانستان فرار کنند، اضافه شده است.
از زمان ایجاد «پلی هوایی» از یکشنبه هفته گذشته از طریق ابوظبی، نیروی هوایی فرانسه بیش از ۶۰۰ نفر را از طریق ۵ پرواز منتقل کرده است که بیشتر آن‌ها دارای ملیتی افغانستانی بوده اند.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکل ما دسترسی به فردگاه است. با ایست بازرسی‌های طالبان و مسیر‌های ورودی بوسیله صد‌ها تن از افرادی که تلاش دارند خود را به اینجا برسانند، مسدود شده است.
اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح می‌شود که وزارت دفاع انگلیس نیز امروز (یکشنبه) اعلام کرد هفت نفر بر اثر ازدحام جمعیتی که تلاش داشتند تا خود را به فرودگاه برسانند، جان خود را از دست داده اند.
گروه طالبان یک هفته قبل پس از تسلط سریع بر این کشور بر کابل نیز تسلط یافت.