۰ نفر

پنتاگون: به دنبال افزایش شمار نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه کابل هستیم

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۵۸
کد خبر: 554246
پنتاگون: به دنبال افزایش شمار نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه کابل هستیم

وزارت دفاع آمریکا از افزایش شمار نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه کابل به بیش از ۳هزار نفر خبر داد.

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تلاش برای افزایش شمار سربازان آمریکایی در فرودگاه کابل خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پنتاگون اعلام کرد: ما در حال کار بر روی افزایش شمار نیرو‌های آمریکایی در فرودگاه کابل به بیش از ۳ هزار نفر هستیم. این در حالی است خبرگزاری اسپوتنیک نیز پیشتر اعلام کرده بود در پی حوادث شب گذشته پنتاگون هزار سرباز دیگر را به فرودگاه کابل به منظور استقرار دوباره امنیت می‌فرستد.

پنتاگون همچنین اعلام کرد: نیرو‌های آمریکایی به دو مورد حادثه تیراندازی پاسخ دادند که به کشته شدن دو نفر در فرودگاه کابل منجر شد. نیرو‌های آمریکایی به هر تهدید و یا حمله‌ای که آن‌ها را در افغانستان هدف قرار دهد، پاسخ خواهند داد.

پنتاگون همچنین اعلام کرد: ژنرال مک کنزی با سران طالبان در دوحه دیدار کرد و مشخص بود که هرگونه یورش به نیرو‌های ما با قدرت پاسخ داده خواهد شد. وزارت دفاع آمریکا در ادامه اعلام کرد: سفارت آمریکا در کابل بسته شده است و حضور ما بر فرودگاه پایتخت متمرکز شده است.

پنتاگون گفت: هیچ نشانه‌ای وجود ندارد افراد مسلحی که در فرودگاه کشته شدند، منتسب به طالبان بوده اند. وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد: ما در حال کار بر روی از سرگیری پرواز‌های تجاری و نظامی در فرودگاه کابل به محض استقرار یک رژیم هستیم

پنتاگون همچنین اعلام کرد که داده‌های اولیه نشان از زخمی شدن یک سرباز آمریکایی در فرودگاه کابل دارد؛ اما این مساله قطعی نشده است.

گفتنی است با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رییس جمهور از این کشور، قدرت به دست این گروه افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را تعطیل کردند.