۰ نفر

طالبان وارد بخش هایی از شهر قندوز و سرپل شدند

۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷
کد خبر: 551861
طالبان وارد بخش هایی از شهر قندوز و سرپل شدند

براساس گزارش‌ها از ولایت قندوز در شمال شرق و ولایت سرپل در شمال افغانستان افراد طالبان وارد این دو شهر شده و درگیری در داخل شهر ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان مدعی است که افراد آنان توانسته دو شهر قندوز و سرپل را تصرف کنند.
او گفته که هواپیماهای آمریکایی و دولت افغانستان "مردم غیرنظامی و خانه‌های آنها را مورد بمباران‌های وحشیانه قرار داده‌اند" که به گفته او "اثرگذار نیست" و افراد طالبان "تلفات قابل ملاحظه‌ای نداشته است."

عزیزه جلیس، نماینده مردم سرپل در مجلس نمایندگان به بی‌بی‌سی گفت که مسئولان دولتی از جمله والی، فرمانده پلیس و رئیس امنیت ملی در پایگاه ارتش ملی در منطقه امام‌کلان میدان بزکشی در جنوب‌غرب شهر جابجا شده‌اند و جنگ فعلا در اطراف این پایگاه ادامه دارد.

تاکنون مقام‌ها درباره سقوط شهر قندوز ابراز نظر نکرده ولی سپاه عملیات‌های ویژه ارتش افغانستان گفته که عملیات پاکسازی در قندوز توسط کماندوهای ارتش ادامه دارد.
به گفته این نهاد کماندوهای ارتش چهار راهی ژنرال عبدالرازق و ساختمان رادیو و تلویزیون ملی قندوز را از طالبان پس گرفته است.

طالبان شهر قندوز را که یکی از شهرهای مهم افغانستان است یک بار پنج سال پیش تصرف کردند و یک بار دیگر نیز با رخنه به داخل شهر قادر شدند که کنترل بخشهای از شهر را برای مدتی در دست داشته باشند.

در روزهای گذشته طالبان موفق شدند که کنترل دو شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز در جنوب و شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان پایگاه ژنرال دوستم را تصرف کند.

با افزایش درگیری‌ها وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که هواپیماهای بی -۵۲ آمریکایی طالبان را در شهر شبرغان بمباران کرده و ۲۰۰ عضو گروه طالبان کشته شده‌اند.