۰ نفر

در ادامه سفرهای استانی سفیر ایران در روسیه مطرح شد؛

تلاش برای استفاده از ظرفیت های روسیه در جهت توسعه اقتصادی ایران

۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۵۰
کد خبر: 551322
تلاش برای استفاده از ظرفیت های روسیه در جهت توسعه اقتصادی ایران

در ادامه سفرهای استانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برای بهره گیری از ظرفیت‌های متنوع روسیه در جهت تقویت روابط اقتصادی دو کشور و همچنین توسعه اقتصادی کشورمان کاظم جلالی در سفری کاری این بار به استان ولادیمیر سفر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ضمن بازدید میدانی از ظرفیت های اقتصادی و صنعتی استان ولادیمیر در نشستی با ولادیمیر سیپیاگین استاندار این استان و دیگر مسئولان استانی ظرفیت های و توانمندی های  ولادیمیر برای همکاری های تجار ایرانی واین استان بررسی کرد.  همچنین راههای بهره گیری از ظرفیتهای استانی در توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری را مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  
سفیر ایران و استاندار ولادیمیر روسیه در این نشست خواستار برقراری نشستها و جلسات بیشتری برای برقراری همکاری اقتصادی شدند.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رهبران دو کشور اراده جدی بر گسترش روابط دارند، اظهار داشت: وظیفه ما تحرک بخشی بر حوزه حوزه اقتصادی و فراهم کردن زمینه پیوستگی اقتصاد  دو کشور است.
وی گفت: روسیه سرزمینی بسیار بزرگ و هر استان و جمهوری آن از ظرفیت های بسیار بزرگی در حوزه های مختلف برخوردار است  از این رو من به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران موظفم این ظرفیت ها را در راستای تقویت روابط دو کشور بکار بگیرم.
جلالی با بیان اینکه  ولادیمیر استانب تاریخی و نام  آشنا در تاریخ روسیه است، افزود: در این سفر با با ظرفیت ها و توانمندی های این استان آشنا شدیم و امیداورم از ظرفیت های استان ولادیمیر در جهت گسترش روابط دو کشور بتوانیم بخوبی استفاده کنیم.
سفیر کشورمان گفت: در نشست با استاندار به توافق رسیدیم رایزنی های خود را ادامه دهیم و تجار این استان و ایران  با هم مرتبط بشوند و با استفاده از ارتباطات تجاری این استان با ایران روابط اقتصادی را  ارتقا بخشیم.
استان ولادیمیر یکی از استان‌های روسیه در شرق مسکو قرار گرفته و حدود یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد.
سفیر ایران در راس هیات از سفر کشورمان در مسکو پیشتر نیز به استان تور و جمهوری تاتارستان با هدف تقویت روابط این مناطق روسیه با ایران سفر کرده بود.