۰ نفر

در کنفرانسی مجازی مطرح شد؛

پکن: اروپا و چین باید اختلافات را کنار بگذارند

۱۷ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۰۲
کد خبر: 543442
پکن: اروپا و چین باید اختلافات را کنار بگذارند

وزیرخارجه چین در کنفرانسی مجازی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار بهبود روابط این کشور با اتحادیه اروپا و کنارگذاشتن اختلافات شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین، خواستار مدیریت پایان اختلافات میان اتحادیه اروپا و این کشور و ایجاد اعتماد متقابل میان دو طرف شد.

وانگ یی این اظهارات را در کنفرانس مجازی امروز (پنج‌شنبه) خود با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مطرح کرده است.

او در بخشی از سخنان خود خطاب به بورل گفت: «چین و اتحادیه اروپا مشارکت جامع مشترکی دارند، ما دو نیروی مستقل در جهان هستیم، بنابراین معتقدم چین و اتحادیه اروپا مسئول برقراری گفت‌وگوها و همکاری هستند.»

بورل نیز در مقابل گفت: «اختلافات نباید باعث قطع تماس و تبادلات میان دو کشور شود. ما در زمینه محیط زیست، اقتصاد و مدیریت همه‌گیری کرونا باید همکاری بیشتری داشته باشیم.»

به‌تازگی «شی جین پینگ» رییس‌جمهور چین، در سخنانی با اشاره به اظهارات آمریکا که چین را رقیب خود در عرصه فناوری می‌داند، خواستار مقابله احزاب مختلف جهان با هر کشوری شد که به محاصره فناوری اقدام می‌کند.

شی جین پینگ که در نشستی مجازی با حضور ۵۰۰ نفر از ۱۶۰ کشور جهان ازجمله روسیه، بورکینافاسو، زیمباوه و کوبا، صحبت می‌کرد در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «با اتحاد با یکدیگر باید با هر اقدام یک‌جانبه (ازسوی آمریکا) که در قامت واژه‌های فریبنده مانند چندجانبه‌گرایی، هژمونی و سیاست قدرت مطرح می‌شود، مخالفت کنیم.»