۰ نفر

خزانه‌ داری آمریکا؛

خروج ۳ایرانی از لیست تحریم‌ ها / لغو این تحریم‌ ها با مذاکرات وین ارتباطی ندارد

۱۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۸
کد خبر: 541510
خروج ۳ایرانی از لیست تحریم‌ ها / لغو این تحریم‌ ها با مذاکرات وین ارتباطی ندارد

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از خارج شدن نام ۳ایرانی از لیست تحریم‌های این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (جمعه) از خارج کردن نام ۴ فرد ایرانی از لیست تحریم‌های آمریکا خبر داد.

این مقام آمریکایی اعلام کرد با این اقدام هیچ تغییری در رویکرد آمریکا علیه ایران اعمال نخواهد شد. همچنین لغو این تحریم‌ها ارتباطی با مذاکرات احیای برجام در وین اتریش ندارد.

«بهزاد دانیل فردوس»، «مهرزاد مانوئل فردوس» و «محمد رضا دزفولیان» نام سه نفریست که به بهانه ارتباط با گروه صنعتی ماموت و شرکت ماموت دیزل تحریم شده‌بودند و اکنون وزارت خزانه‌داری آن‌ها را از لیست تحریم خود خارج کرده است.

در لیستی که در وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده، نام محمد رضا دزفولیان دو مرتبه ذکر شده است. این مساله باعث شده تا برخی خبرگزاری‌ها به اشتباه ۴ نفر را به عنوان افراد خارج شده از این لیست نام ببرند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارش خود اعلام کرد: نام این ۳ ایرانی در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) به ظنِ آنچه فعالیت‌هایی برای گسترش نامتعارف سلاح هسته‌ای خوانده شده و با هدف منع گسترش سلاح هسته‌ای در این لیست قرار گرفت. همچنین هر سه این افراد تحت تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار گرفته بودند که دولت این کشور علیه دولت‌ها، نهادها و کسب و کاری که در حوزه اهداف تحریمی آمریکا کار می‌کنند آن‌ها را در نظر می‌گیرد.