۰ نفر

لودریان: منتظر اقدام ایران برای احیای برجام هستیم

۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۸
کد خبر: 539420
لودریان: منتظر اقدام ایران برای احیای برجام هستیم

وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود بدون اشاره به تعهدات برجا مانده طرف های غربی در خصوص برجام، عنوان داشت که منتظر اقدامات ایران برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه بعد از دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری مشترک درباره مذاکرات وین گفت: ما منتظر اقدام نهایی ایران در زمینه بازگشت به برجام هستیم.

لودریان ادعا کرد: انتظار داریم که مقامات ایرانی آخرین تصمیمات که ما را قادر سازد به اجرای کامل برجام برگردیم اتخاذ کنند.

بلینکن نیز در این کنفرانس خبری گفت: اختلافات با ایران درباره شرایط بازگشت به تعهدات و توافق هسته‌ای هنوز پابرجاست و ما زمانی به توافق می‌رسیم که ایران به تعهدات خود در توافق عمل کند.

وی مدعی شد، اگر ایران به دنبال جنبه‌های دیگر برنامه هسته‌ای که در برجام ممنوع شده است برود این یک «نقطه» خواهد بود؛ جاییکه بازگشت به برجام دیگر خیلی سخت خواهد شد. اما هنوز به این نقطه نرسیده‌ایم. نمی‌توانم تاریخی برای آن ذکر کنم چرا که مساله اضطراری این موضوع را بیشتر می‌کند.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی دو ماه و نیم گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

درهمین رابطه میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، روز جمعه در توئیتی نوشت: شم درونم به من می‌گوید که مذاکرات وین درباره احیای برجام هفته آینده، یعنی حداکثر تا ۴ جولای، از سر گرفته می‌شود.

وی افزود که این قطعی نیست اما احتمال بالایی دارد.