۰ نفر

در سوچی؛

روسای جمهور روسیه و بلاروس بایکدیگر دیدار می کنند

۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۱۹
کد خبر: 531439
روسای جمهور روسیه و بلاروس بایکدیگر دیدار می کنند

سخنگوی کرملین از دیدار ولادیمیر پوتین با الکساندر لوکاشنکو فردا در سوچی روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز جمعه ۲۸ مه با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود در سوچی دیدار و درباره موضوعات مربوط به توسعه بیشتر روابط دو جانبه و پروژه‌های مشترک دو کشور گفتگو خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  پسکوف تاکید کرد: موضوعات مربوط به گفتگوی بین دو رییس جمهور موضوعات مرتبط در مورد توسعه بیشتر روابط دو جانبه، تحقق پروژه های مشترک در زمینه های تجاری، اقتصادی، انرژی، فرهنگی و بشردوستانه و همچنین موضوعات مربوط به اتحادیه اروپا خواهد بود.

او خاطرنشان کرد که مذاکرات بین پوتین و لوکاشنکو پیش از حادثه هواپیمای رایان ایر برنامه ریزی شده بود و  لوکاشنکو در این دیدار فرصتی خواهد داشت تا رییس دولت روسیه را درمورد شرایط حادثه به طور دقیق آگاه کند و در باره آن توضیح دهد.

پسکوف اضافه کرد: درباره رسانه‌ای شدن این دیدار هنوز برنامه ریزی صورت نگرفته است.

پیشتر،  یک هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» که از آتن به مقصد لیتوانی پرواز می‌کرد به طور ناگهانی به سمت مینسک، پایتخت بلاروس تغییر مسیر داد و یک جنگنده میگ-۲۹ آن را اسکورت‌کرد. پس از فرود، مقام‌های بلاروس «رومان پروتاسویچ» روزنامه نگار مخالف این کشور را بازداشت کردند.

پس از آن بسیاری از کشورهای غربی  و آمریکا در اعتراض به این اقدام بلاروس حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای بلاروس بستند.