۰ نفر

واکنش آمریکا به گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره رژیم صهیونیستی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۳۱
کد خبر: 523887
واکنش آمریکا به گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره رژیم صهیونیستی

واشنگتن در موضعی جانبدارانه گزارش دیده‌بان حقوق بشر درباره سیاست تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کاخ سفید به گزارش اخیر دیده‌بان حقوق بشر (مستقر در نیویورک) مبنی بر ارتکاب جنایت جنگی علیه فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

جن ساکی ، سخنگوی کاخ سفید در جریان کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: "دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود گفته که مقامات اسرائیلی دو جنایت علیه بشریت یعنی آپارتاید و آزار و اذیت را درحق فلسطینیان مرتکب شده‌اند. این اصطلاح (آپارتاید که سازمان در بیانیه خود به کار برده است) دیدگاه ما را منعکس نمی‌کند."

 وی افزود: "ایالات متحده هر ساله تحقیقاتی را در مورد حقوق بشر انجام می‌دهد و گزارشی در این باره منتشر می‌کند اما وزارت امور خارجه هرگز اصطلاحی مانند این را به کار نمی‌برد."

وی در پاسخ به این سوال که "آیا موضع اسرائیل در مورد فلسطینیان با دیدگاه ایالات متحده در مورد حقوق بشر مغایرت دارد یا خیر " گفت: ایالات متحده می‌خواهد احترام به حقوق بشر در "اسرائیل"، کرانه باختری و نوار غزه را افزایش دهد. ما در حال بحث در مورد بسیاری از مسائل از جمله حقوق بشر با دولت اسرائیل هستیم.

ساکی همچنین اظهار داشت که انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه خود در کنگره به موضوعات مربوط به سیاست خارجی ، به ویژه چین بپردازد.