امروزه جهان به صورت مداوم در حال حرکت به سمت اتوماسیون است و پیش‌بینی می‌شود بهره‌وری اقتصاد کشورها تا سال 2035، با استفاده از هوش مصنوعی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ استفاده از هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر در بسیاری از صنایع به چشم می‌خورد، اما همانطور که تجزیه و تحلیل ارائه شده از سوی Accenture و Frontier Economics نشان می‌دهد، این تکنولوژی به میزان قابل توجهی پتانسیل بیشتری نیز دارد.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که به دلیل تاثیر هوش مصنوعی، بهره‌وری نیروی کار در کشورهای توسعه‌یافته تا سال 2035 می‌تواند تا 40درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود بیشترین میزان بهره‌وری در سوئد، یعنی حدود 37درصد باشد.

پیش‌بینی می‌شود ایالات متحده (35درصد) و ژاپن (34درصد) نیز از تاثیرات هوش مصنوعی به خوبی بهره‌مند شوند. در آلمان و اتریش، هوش مصنوعی می‌تواند به طور بالقوه در 15سال آینده بهره‌وری نیروی کار را تا حدود 30درصد افزایش دهد.

با این وجود، با پیشرفت اتوماسیون، صنایع کمتری به کارگران غیر ماهر احتیاج خواهند داشت و این سوالات را ایجاد می‌کند که سرنوشت کارگران چه خواهد شد. به گفته مکینزی، 15درصد از شرکت‌های صنعت خودروسازی جهان، 3 تا 10درصد کاهش نیروی کار خود را به دلیل استفاده از هوش مصنوعی در سال 2019 اعلام کردند. تقریبا 10درصد از شرکت‌ها حتی از این رقم نیز فراتر رفته‌اند.

در نمودار ارائه شده میزان افزایش بهره‌وری کشورها با استفاده از هوش مصنوعی تا سال 2035 را مشاهده می‌کنید؛

photo_2020-12-16_11-11-16