۰ نفر

در توئیتی؛

ترامپ: با ۷۱میلیون رای برنده شدم

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۲:۱۰
کد خبر: 479810
ترامپ: با ۷۱میلیون رای برنده شدم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین توئیت خود دقایقی پیش ادعا کرد که ۷۱ میلیون رای به دست آورده و در انتخابات برنده شده است اما به ناظران ستاد وی اجازه ورود به اتاق‌های شمارش رای داده نشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ترامپ بامداد یکشنبه در پیامی توئیتری که با حروف بزرگ انگلیسی نوشت، اعلام کرد: ناظران اجازه نداشتند که وارد اتاق‌های رای شوند. من برنده انتخابات شد و ۷۱ میلیون رای قانونی به دست آوردم.

وی افزود: چیزهای بدی اتفاق افتاد که به ناظران ما اجازه داده نشد، آنها را ببینند. میلیون‌های برگه رای پستی برای کسانی فرستاده شد که اصلا درخواستی برای این برگه‌ها نداشتند.

شبکه اجتماعی توئیتر بلافاصله به این توئیت برچست زد و نوشت: این ادعا درباره تقلب انتخاباتی مورد مناقشه است.

ترامپ در حالی خود را پیروز انتخابات معرفی کرد که آمار رسانه‌های معتبر آمریکا نشان می‌دهد بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شده است و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

بسیاری از رهبران دنیا بویژه اروپایی‌ها انتخاب بایدن را به وی تبریک گفته و خواهان همکاری نزدیک با وی شدند.

photo_2020-11-08_01-29-08