۰ نفر

رسانه‌های انگلیس خبر دادند:

فشار آمریکا بر انگلیس برای همراهی در فعال کردن مکانیسم ماشه

۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۲
کد خبر: 461294
فشار آمریکا بر انگلیس برای همراهی در فعال کردن مکانیسم ماشه

رسانه‌های انگلیس از اعمال فشار آمریکا بر دولت لندن در خصوص همراهی با از سرگیری تحریم‌های بین المللی علیه ایران خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، بنابر اعلام یک رسانه انگلیسی، آمریکا در حال اعمال فشار بر دولت لندن برای جلب حمایت این کشور در خصوص از سرگیری تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی تایمز روز پنج شنبه گزارش داد واشنگتن از لندن خواسته تا موضع بوریس جانسون در خصوص تحریم‌های ایران شفاف شود.

کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه تایمز مدعی شد: سوال اصلی اینست که آیا انگلیس از اجازه خرید و فروش تسلیحات به بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان حمایت خواهد کرد یا خیر. دولت ما بار‌ها اعلام کرده که واشنگتن اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

سخنگوی دولت انگلیس در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکا اعلام کرد لندن در نگرانی‌های واشنگتن در خصوص گسترش تسلیحات نظامی ایران و تبعات آن بر امنیت منطقه‌ سهیم است.

دونالد ترامپ بامداد پنج شنبه اعلام کرد: به مایک پمپئو، وزیر خارجه دستور داده ام مکانیسم ماشه را برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران فعال کند. اقدام ما کاملا طبیعی است.

او مدعی شد: از زمانی که دولت من بر روی کار آمده است و تحت کارزار فشار حداکثری، ایران در حال حاضر پولی برای حمایت از تروریست‌ها ندارد. این موضوع برای آن‌ها چیز ساده‌ای نیست. ما اجازه نخواهیم داد برنامه هسته‌ای ایران ادامه پیدا کند. ایران در دولت من هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.

آمریکا پس از شکست کمپین چندماهه‌اش برای ایجاد اجماعی جهانی علیه ایران، در نظر دارد طی اقدامی غیرقانونی با فعال کردن مکانیسم ماشه، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را که پیش از امضای برجام وجود داشتند، مجددا فعال کند. این در حالیست که توسل به مکانیسم ماشه برای تشدید تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی با توجه به خروج این کشور از برجام، غیرقانونی و فاقد وجاهت حقوقی است.

با این حال مقامات واشنگتن با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مدعی هستند در این قطعنامه از آمریکا به عنوان مشارکت کننده برجام یاد شده و این کشور می‌تواند از جمهوری اسلامی به جهت نقض این توافق شکایت کند.