صندوق‌های ETF «سهامی» میانه رشد قیمتی ۴.۳درصدی را ثبت کردند. صندوق‌های مبتنی بر طلا نیز با رشد شدید ۱۸.۶درصدی کام سهامداران خود را شیرین کردند.

اقتصادآنلاینامیر مهدی زاده؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۴.۳درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۰.۵درصد افزایش یافت. این در حالی بود که شاخص کل بورس توانست تنها رشد ۰.۱۶درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) با ثبت ۹درصد رشد قیمت بود و NAV این صندوق ۰.۹درصد افزایش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق ارزش آفرین بیدار (ارزش) بود به طوری که NAV آن ۲.۷درصد ارتقا یافت.

کمترین افزایش قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق آرمان سپهر آشنا اختصاص داشت. صندوق «آسام» که قیمت آخر هفته قبل آن ۱.۵درصد پایین‌تر از NAV ابطال بود، با تجربه رشد ۰.۱درصدی خالص ارزش روز دارایی‌هایش، تنها ۰.۲درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. این صندوق همچنین معاملات هفته‌ی آینده را ۱.۴درصد زیر NAV خود شروع خواهد کرد.

بدون در نظر گرفتن دارا یکم، صندوق تجارت شاخصی کاردان (کاردان) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی ۴.۸درصد زیر قیمت تئوریک آن است. صندوق ارزش آفرین بیدار (ارزش) نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۱.۶درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۱۸.۶درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند. به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۵.۹درصد رشد قیمت داشت و ۱۳درصد کمتر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه سکه طلای کیان (کیان) بیشترین بازدهی (۷.۶درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد. صندوق پشتوانه سکه طلای زرافشان (زر) نیز که حباب منفی ۱۰.۶درصدی داشت، با افزایش قیمت ۲۳.۱درصدی به حباب ۳.۵درصدی رسید. همچنین ارزان‌ترین صندوق طلایی نیز صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) با تنها ۲.۳درصد حباب در میان این دسته از صندوق‌ها است.

صندوقهای قابل معامله 99.08.15