افراد حقیقی امروز ۶۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و سهام ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران ‌بود.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ حقیقی‌ها امروز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بیشتر از اشخاص حقوقی سهام خریدند. کل ارزش معاملات خرد بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان بود و بدین‌ترتیب خالص خرید حقیقی‌ها به دو درصد از کل معاملات رسید.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه "فلزات اساسی"، "فرآورده‌های نفتی" و "عرضه برق، گاز و ..." رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "چندرشته‌ای صنعتی" و "مخابرات" به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «شبندر» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «شستا»، «اخابر» و «وگردش» معطوف بود.

در ترکیب سهامداری شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان ورود پول حقیقی اتفاق افتاد و از سوی دیگر مازاد خرید سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی توسط کدهای حقوقی به ۳۳۰ میلیارد تومان رسید.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۰ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۸ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول دو هزار و ۵۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت سهام 99.6.10

مالکیت-صنایع-99.6.10