هم‌زمان با عقب نشینی فروشندگان، خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم شش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ در ساعت ۱۰:۰۵ جمع صف‌های خرید به حدود هفت هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید در حالی که ارزش صف‌های فروش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است؛ بدین ترتیب کفه ترازو با شش هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به نفع صف‌های خرید سنگینی می‌کند.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید «پترول»، «وآیند» و «برکت» به چشم می‌خورد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «شبندر»، «وسدید» و «ختوقا» در نوبت انتظار است. با مقایسه با روزهای گذشته می‌توان فهمید از حجم بسیاری از صفوف فروش سنگین قبلی کاسته شده و جای خود را به صفوف خرید سپرده‌اند.

سهام گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بعد از غیبت حدود دو ماهه با رشد ۱۰۰ درصدی بازگشایی شد و همه را انگشت به دهان گذاشت. نماد «پترول» در حالی به گردونه معاملات بازگشت که علاوه بر معاملاتی که انجام شد به اندازه ۲.۸ درصد از کل تعداد سهام شرکت، سفارش خرید باقی مانده است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان (۳۶ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۹۸۰ میلیارد تومان (۸۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۳۱ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۰ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

علاقه‌مندان به گروه‌های "محصولات شیمیایی" و "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" بیشترین سفارشات خرید را به ترتیب با برآیند هزار و ۷۰ میلیارد تومان و ۸۵۰ میلیارد تومان در سیستم ثبت کرده‌اند و از سویی دیگر گروه "فرآورده‌های نفتی" با فشار فروش ۳۵۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۸ درصد از هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۱ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۷ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

صفهای خرید و فروش بورس 4.29