۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از شعب بانک ها؛

پرداخت وام بدون ضامن آغاز شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷
کد خبر: 605653
پرداخت وام بدون ضامن آغاز شد

پس از تذکر جدی خاندوزی به بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن، بررسی‌های اقتصادآنلاین نشان می‌دهد بانک‌ها پرداخت وام را آغاز کردند.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ چند هفته پس از دستور رییس جمهور مبنی بر پرداخت وام خرد بدون ضامن و وثیقه، به متقاضیان و تاکید چندباره وزیر اقتصاد بر رعایت این دستور توسط بانک‌ها، بررسی‌های میدانی اقتصادآنلاین نشان می‌دهد پرداخت این وام به طور رسمی در بانک‌های اعلام شده توسط وزارت اقتصاد آغاز شده است.

یکی از بانک‌های مربوطه به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: اگر حقوق خود را از این شعبه بانک دریافت می‌کنید می‌توانید با نامه کسر از حقوق خود به ما مراجعه کنید و وام بدون ضامن دریافت کنید.

رییس یکی دیگر از شعبات بانک‌های مشخص شده نیز گفت: برای دریافت این وام لازم است چک و سفته داشته باشید و تنها وام تا سقف ۵۰میلیون تومان بدون ضامن پرداخت می‌شود و ارقام بالاتر از این نیاز به یک ضامن دارد.

همچنین بانک دیگری که پیش از این نیز تسهیلات مرابحه بدون ضامن با استفاده از اعتبارسنجی پرداخت می‌کرد، گفت: برای دریافت وام باید به اینترنت بانک خود مراجعه کنید و اطلاعات خود را ثبت کنید، البته هنوز بخشنامه‌ای به دست ما نرسیده و احتمالا تا آخر هفته ابلاغ شود اما پرداخت وام بدون ضامن را آغاز کردیم.

طبق اعلام وزارت اقتصاد، بانک‌های توسعه صادرات ایران، بانک کشاورزی، بانک صنعت و معدن، بانک مسکن، بانک سپه، بانک تجارت، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، پست بانک ایران، بانک ملت، بانک صادرات و بانک ملی ایران موظف هستند وام بدون ضامن را تا سقف ۵۰میلیون‌تومان به حقوق بگیران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان پرداخت کنند.

همچنین کارمندان بخش خصوصی که حقوق خود را از بانک‌های دولتی و یا بانک‌های خصوصی‌سازی شده دریافت می‌کنند می‌توانند با نامه کسر از حقوق برای دریافت وام بدون ضامن اقدام کنند.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و همچنین وزیر اقتصاد نیز به بانک‌ها هشدار داده بودند که باید دستور پرداخت وام بدون ضامن را جدی بگیرند و در غیر این صورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.