۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش دو هزار و ۳۹۰درصدی سود خالص ونوین / پیش بینی ها حاکی از ادامه روند خوب ونوین در سال ۱۴۰۰ هستند

۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲
کد خبر: 539884
جهش دو هزار و ۳۹۰درصدی سود خالص ونوین / پیش بینی ها حاکی از ادامه روند خوب ونوین در سال ۱۴۰۰ هستند

بانک اقتصاد نوین صورت‌های مالی تلفیقی خود برای دوره منتهی به ۱۳۹۹.۱۲.۳۰ منتشر کرد که بر اساس آن سود خالص و درآمد عملیاتی این بانک افزایش چشمگیری را ثبت کرده‌اند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛  بانک اقتصاد نوین در سال ۹۹، حدود ۹هزار و ۹۳۰میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری و اوراق بدهی کسب کرد. این رقم نسبت به سال ۹۸ رشدی ۱۳۳درصدی را تجربه کرده است. همچنین این بانک در این مدت بیش از  هفت هزار میلیارد تومان سود سپرده پرداخت کرده است. به این ترتیب ونوین در دوره مالی منتهی به ۱۳۹۹.۱۲.۳۰، دو هزار و ۹۰۰میلیارد تومان سود عملیاتی بدست آورد. این مقدار در حالی رقم خورد که در سال مالی ۹۸، بانک اقتصاد نوین متحمل زیان ۹۲۲میلیارد تومانی شده بود.

خالص درآمد کارمزد بانک اقتصاد نوین با ۱۱۲درصد افزایش نسبت به دوره مالی گذشته به حدود ۸۳۰میلیارد تومان رسید. همچنین این بانک ۱۲۰میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه‌گذاری بدست آورد. البته این رقم نسبت به سال ۹۸، افتی ۷۵درصدی را ثبت کرده است.

در پایان این دوره مالی سود خالص بانک اقتصاد نوین با جهش دو هزار و ۳۹۰درصدی نسبت به سال مالی ۹۸ به دو هزار و ۶۱۰میلیارد تومان رسید. همچنین سود خالص هر سهم ونوین معادل ۸۵۸ریال رقم خورد.

پیش‌بینی‌های ونوین از سال ۱۴۰۰

بانک اقتصاد نوین پیش‌بینی کرد که درآمد تسهیلات اعطایی این بانک در سال ۱۴۰۰، حدود ۹۷درصد رشد کند و در پایان این دوره ۸۴درصد از درآمدهای بانک را تشکیل دهد. همچنین طبق پیش‌بینی بانک اقتصاد نوین، مانده تسهیلات بانک در پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به ابتدای سال حدود ۷۷درصد رشد خواهد کرد. این رشد ناشی از اعطای تسهیلات از محل جذب سپرده‌های جدید و منابع بانک ناشی از فروش دارایی‌های مازاد قابل تحقق خواهد بود.

 گفتنی است طبق برآوردهای بانک، با توجه به تلاش‌ها و اقدامات حقوقی صورت گرفته، انتظار می‌رود مانده مطالبات غیر‌جاری بانک در پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به ابتدای سال جاری حدود ۱۶درصد کاهش یابد.

طبق پیش‌بینی‌های بانک اقتصاد نوین، سود پرداختی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری ریالی این بانک در سال ۱۴۰۰، حدود ۶۹درصد از هزینه‌های بانک را به خود اختصاص خواهد داد اما به دلیل رشد سپرده های بدون هزینه، میزان سود پرداختی کاهش خواهد یافت. همچنین ونوین پیش‌بینی کرد که مانده کل سپرده‌های بانک در پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به مانده ابتدای سال، حدود ۶۴درصد رشد را شاهد خواهد بود.