۰ نفر

راهنمای خرید آبگرمکن دیواری

۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۳
کد خبر: 445973
راهنمای خرید آبگرمکن دیواری

با توجه به تنوع و پیشرفت آبگرمکن های جدید حتما برای شما پیش آمده که در خرید یک آبگرمکن دیواری خوب دچار تردید و سردرگمی شده باشید. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را در خرید بهترین آبگرمکن دیواری راهنمایی نماییم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع آبگرمکن از لحاظ سوخت

آبگرمکن نفتی، آبگرمکن گازی، آبگرمکن برقی و آبگرمکن خورشیدی

یکی از مسائل مهمی که پیش از خرید آبگرمکن باید در نظر داشته باشید دسترسی شما به نوع سوخت است، زیرا در برخی مناطق دسترسی به تمامی سوخت ها ممکن نیست.

بررسی انواع سوخت

سوخت گازی: یکی از سوخت های ارزان که به آسانی در ایران به دلیل وجود ذخایر گاز در دسترس همه ی افراد می باشد گاز است و همچنین این نوع سوخت از جمله تمیزترین و سالم ترین سوخت ها است.

سوخت نفتی: درحال حاضر نفت گرانترین سوخت ها به شمار می آید و بسیار آلوده و ناسالم است.

سوخت برقی: این نوع سوخت از تمیزترین سوخت ها می باشد که در عین حال برای محیط زیست کثیف ترین است. مزیت این سوخت نسبت به بقیه انتقال آسان آن می باشد.

سوخت خورشیدی: این سوخت همیشه وجود دارد و دسترسی آن آسان است، بدون هیچگونه آلودگی می باشد و به صورت رایگان و همیشگی در دسترس افراد است.

در ادامه به بررسی و مقایسه ی انواع آبگرمکن ها می پردازیم.

 آبگرمکن نفتی

آبگرمکن های نفتی باید در طول سال دو مرتبه سرویس شوند به علاوه اینکه هزینه ی سرویس این آبگرمکن های بسیار بالا می باشد و تعمیرکاران زیادی برای این کار وجود ندارند.

آبگرمکن برقی

قیمت آبگرمکن برقی بالاتر از نفتی است ولی بسیار تمیزتر از آن می باشد و صدایی از آن شنیده نمی شود. اینگونه آبگرمکن ها آب را با سرعت زیادی گرم می کنند. آبگرمکن دیواری آن نیز بسیار فضای کمی را اشغال می نماید و نیازی به گاز و دودکش ندارند و خطری به نام گاز گرفتگی در آن ها وجود ندارد.

آبگرمکن خورشیدی

بهترین گزینه به خصوص برای مناطقی که گاز و برق ندارند و هزینه ی خرید نفت بالا می باشد استفاده از آبگرمکن خورشیدی است. این آبگرمکن ها با انرژی خورشیدی کار می کنند و در صورتیکه آفتاب خورشید نباشد نخواهند توانست آب مصرفی را گرم نمایند. آبگرمکن خورشیدی بدون هیچگونه هزینه ی سوخت کار می کند و البته در برخی از آن ها پمپی تعبیه شده که هزینه ی برق مصرفی آن باید پرداخت شود.

آبگرمکن خورشیدی

آبگرمکن گازی

سوخت مصرفی این نوع آبگرمکن به راحتی در دسترس اکثر افراد است و قیمت پایینی دارد. همچنین هزینه هایی از قبیل تعمیرات، استهلاک و نگهداری آبگرمکن گازی بسیار پایین می باشد. تعمیرکارهای زیادی در این حوزه در سطح شهر فعالیت دارند. آبگرمکن گازی دارای دو نوع مخزندار و دیواری می باشد. آبگرمکن دیواری از این نوع سوخت وجود دارد که با اشغال فضای کم بازدهی بسیار بالایی دارد و در همه زمان آب گرم مصرفی شما را مهیا می سازد.

تفاوت آبگرمکن دیواری و مخزن دار

آبگرمکن مخزن دار فضای زیادی را اشغال می کند، گاز بیشتری مصرف می کند و هدر می دهد، آب گرم محدودتری دارد، لوله ی دودکش آن بلندتر ازلوله ی دودکش آبگرمکن دیواری است. ولی در عوض جهت گرم کردن آب همزمان شیرآلات و تعداد بالایی از مصرف کنندگان کاربرد خواهد داشت.

استهلاک آبگرمکن دیواری بیش از مخزن دار است، مبدل آن به صورت مرتب رسوب می گیرد، آب گرم فقط جهت مصرف یک شیر آب می باشد و فشارآب گرم آن کاهش می یابد. در عین حال به صورت نامحدودی آب را گرم می کند، انرژی کمتری هدر می دهد، فضای بسیار کمی اشغال می کند و مهم تر از همه سوخت کمتری مصرف می کند.

انتخاب آبگرمکن دیواری باکیفیت

مصرف کننده برای رفع نیازهای خود از آبگرمکن خریداری شده انتظارهایی دارد همچون مصرف انرژی کمتر، عمر طولانی و با دوام و بهره مندی از آخرین تکنولوژی های دنیا

دربرخی از مناطق کشور عزیزمان ایران با وجود نوسان هایی در فشار آب، خرید آبگرمکن دیواری با فشار آب پایین بسیار مورد توجه افراد است. این خاصیت در آبگرمکن می تواند به میزان قابل توجهی مصرف آب را کاهش دهد همچنین استفاده از این آبگرمکن ها در پایین آمدن مصرف گاز نیز جایگاه بالایی دارد.

ایمنی بالای آبگرمکن دیواری می تواند یکی از موضوعات مهمی باشد که برای خریدار حائز اهمیت است. وجود سیستم های ایمنی در آبگرمکن همچون کلید حرارتی روی مبدل و یا کلید حرارتی روی مبدل تعدیل هستند ایمنی بالاتری نسبت به سایر آبگرمکن ها دارند.

وسایلی همچون آبگرمکن در منزل که بسیار کاربردی است و در طول شبانه روز استفاده می شود و همچنین مجاور آب هم هست طولانی بودن هرچه بیشتر عمرشان برای خریدار و مصرف کننده امری ضروری است. به همین علت آبگرمکن هایی که دارای توربولاتور درون مبدل خود هستند رسوب گیری بیشتری در مبدل دارند و در نتیجه عمر طولانی تری خواهند بود.

آبگرمکن

تاییدیه ها و گواهینامه های معتبر خارجی و همچنین رعایت استانداردهای لازم ایرانی در تولید آبگرمکن دیواری می تواند نشان دهنده ی کیفیت و زمینه ساز اطمینان از سوی مشتریان خود باشد.

مزیت مهم دیگر آبگرمکن دیواری دارای استاندارد ضمانت نامه و خدمات پس از فروش آن است. بالاتر بودن زمان گارانتی، بهتر بودن و کامل بودن خدمات پس از فروش و دسترسی آسان به مراکز خرید آبگرمکن دیواری و قطعات آن می تواند رضایت مشتری را فراهم سازد.

مسئله ی مهم دیگر که ذهن مشتری را درگیر می کند این است که آیا آبگرمکن مورد نظر من یک محصول صادراتی است یا نه؟ همانطور که می دانید محصولات صادراتی کیفیتی بالاتر دارند تا در میان بازارهای جهانی پا بگذارند و رضایت مشتریان صادراتی خود را جلب نمایند. به خصوص ورود به کشورهای اروپایی به دلیل پیشرفته بودن در تمامی زمینه ها و دارا بودن انواع استانداردهای روز دنیا بسیار سخت می باشد.

آبگرمکن دیواری کاوه کویر ، آبگرمکن برقی بوتان و همچنین آبگرمکن دیواری ایران رادیاتور از جمله بهترین شرکت هایی هستند که سال هاست بهترین آبگرمکن برقی را تولید می کنند. اگر امکان خرید از نمایندگی آبگرمکن بوتان، کاوه کویر و یا نمایندگی ایران رادیاتور را ندارید بهترین گزینه خرید اینترنتی از سایت های فروشگاهی شرکت و یا سایت رسمی دیجی کالا می باشد. برای این کار پس از ورود به سایت با انتخاب گزینه ی آبگرمکن دیواری دیجی کالا آبگرمکن موردنظر با برند شرکت بوتان و یا کاوه کویر را خریداری نمایید.