۰ نفر

صادرات فرش ایران به 400میلیون دلار رسید

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶
کد خبر: 402832
صادرات فرش ایران به 400میلیون دلار رسید

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صمت از اجرای شناسه‌دار کردن پنج کالا خبر داد و گفت: این اتفاق می‌تواند دربهبود تولیدات کشور اثرگذاری بالایی داشته باشد؛ بنابراین امیدواریم صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری فرش ایران با این روند افزایش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، افسانه محرابی  در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به گشایش نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان اظهار داشت: برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها آخرین دستاوردها در عرصه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارند و خوشبختانه کاشان در عرصه تولید فرش ماشینی به مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا تجهیز شده است.

وی از فعالیت 870 واحد تولیدی فرش ماشینی در کشور خبر داد و افزود: 76 درصد از این واحدهای تولیدی در استان اصفهان قرار دارد که از این میزان 92 درصد در کاشان قرار دارد و بر همین اساس لازم تا در این حوزه بر روی صادرات تمرکز داشته باشیم.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت ضمن اشاره به کاهش صادرات فرش ماشینی نسبت به مشابه سال گذشته ابراز داشت: در حوزه نساجی و پوشاک فرش بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده است به نحوی که 400 میلیون دلار صادرات فرش داشتیم و هفتمین رتبه تولید فرش ماشینی در دنیا را به خود اختصاص دادیم.

وی ضمن اشاره به آماده‌سازی برخی پروژه‌های رونق تولید گفت: اجرایی شدن شناسه کالا در پنج کالا به منظور جلوگیری از قاچاق کالا به مرحله اجرا درآمده است و این مهم همکاری تولیدکنندگان داخلی را نیز می‌طلبد.