۰ نفر

سخنگوی صنعت برق؛

تولید برق کشور کاهش یافت

۲۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۲۰
کد خبر: 553250
تولید برق کشور کاهش یافت

سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: با خارج شدن تعدادی از نیروگاه‌های برق‌آبی از مدار تولید، میزان تولید برق نسبت به روز گذشته ۱۸۰۰مگاوات کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق افزود: چند واحد نیروگاهی تولید برق به دلیل محدودیت تولید نیروگا‌ه‌های برق‌آبی و نفص فنی از مدار خارج شده‌اند که تلاش شد تا پایان روز گذشته مجدد وارد مدار شوند.

وی با اشاره به واحدهای دارای نقص فنی یادآور شد: نیروگاه‌های شهید عباسپور، مسجد سلیمان، شهید منتظری اصفهان، نیروگاه بندرعباس و نیروگاه جهرم دارای نقص فنی بوده و تلاش شد تا آخر روز گذشته تعدادی از این واحدها در مدار قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: روز پنجشنبه روز گرمی بود و میزان نیاز برق کشور بسیار زیاد است؛ اگر چه نسبت به روز گذشته 500 مگاوات کاهش دارد.

رجبی مشهدی همچنین بر لزوم کاهش مصرف و مدیریت آن به خصوص در ساعت اوج مصرف 12 تا 18 و 20 تا 23 تاکید کرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: هم‌اکنون در سطح کشور خاموشی پراکنده طبق جدول‌های برنامه ریزی شده داریم که با رعایت مدیریت مصرف کمک خواهد شد، میزان خاموشی‌ها کاهش یابد.

وی افزود: خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه، تنظیم دمای کولر گازی روی 26 درجه و استفاده از دورکند کولر آبی نقش مهمی در تامین برق و رفع خاموشی دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: روز شنبه نیز روز گرمی است که به طور قطع همکاری مردم در این روز از اهمیت بالایی در تامین برق همه مشترکان برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش دما و به تبع آن مصرف برق از روز یکشنبه آینده، محدودیت‌ها نیز به تدریج کاهش یافته و برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: اعمال تنها 10 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق می‌تواند اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی را فراهم می‌کند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش‌های خانگی و عمومی، شرکت‌های توزیع نیروی برق موظف به کنترل و نظارت دقیق بر کاهش 50 درصدی میزان مصرف برق ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها و نهادهای عمومی غیر دولتی برابر مصوبه هیات وزیران که در محدوده فعالیت آن‌ها بوده و در صورت عدم رعایت از سوی مراکز موظف به قطع برق این مراکز هستند.