۰ نفر

وزارت نیرو اعلام کرد؛

تکذیب خبر پایان خاموشی ها از روز دوشنبه

۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۶
کد خبر: 545735
تکذیب خبر پایان خاموشی ها از روز دوشنبه

وزارت نیرو اعلام کرد: انتشار خبری مبنی بر پایان خاموشی‌ها از روز دوشنبه از قول وزیر نیرو کذب است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به‌دنبال انتشار مطالب غیرواقعی در برخی رسانه‌ها به نقل از وزیر نیرو در مورد اتمام خاموشی‌ها از روز دوشنبه، توضیحاتی ارایه می شود.

 این مطلب بر اساس مصاحبه دیروز (جمعه ۲۵ تیرماه) وزیر نیرو با بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر سیما در برخی از رسانه‌ها به‌صورت وارونه تنظیم و منعکس شده که اصل خبر به شرح ذیل است:  «رضا اردکانیان در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر سیما با اشاره به ورود موج گرمای جدید و افزایش نسبی دمای کشور از روز دوشنبه، گفت: انتظار می‌رود با ورود موج گرما که از دوشنبه هفته پیش‌رو شروع خواهد شد، مصرف برق به اوج خود برسد، امیدواریم با همکاری و همراهی مردم و بخش‌های مختلف، بتوانیم این ایام را با توجه به ظرفیتی که در حال حاضر در مدار داریم، با تامین آسایش مردم پشت سر بگذاریم.»

در هفته‌های اخیر به علت افزایش شدید گرما میزان استفاده از وسایل سرمایشی بالا رفته و در نتیجه مصرف برق، رکوردهای جدیدی را به ثبت رساند. البته با اجرای طرح هایی توسط وزارت نیرو از میزان خاموشی ها کاسته شده است.

مدیر مرکز دیسپاچینگ ملی در این باره گفت: شب جمعه، میزان مصرف به حدود ۵۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید و به این ترتیب شرایط شبکه عادی و پایدار است.

"داودفرخ زاد" ادامه داد: از روز شنبه همزمان با افزایش دمای هوا پیش بینی می شود مصرف برق نیز افزایش یابد.

مدیرمرکز دیسپاچینگ ملی یادآورشد: براساس این پیش بینی، انتظار می رود همکاری مردم و صنایع تداوم یابد تا بتوان برق مطمئن و پایدار را برای همه تامین کرد.

وی افزود: اکنون هیچ نقطه ای از کشور خاموشی ندارد و شرایط شبکه به طور کامل پایدار است.