۰ نفر

یک مقام مسئول؛

مصرف برق وزارت نیرو نصف می‌شود

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 522934
مصرف برق وزارت نیرو نصف می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی دستورالعمل اقدامات اضطراری مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری وزارت نیرو را ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دستورالعمل مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری وزارت نیرو پیرو مصوبه هیات وزیران از سوی همایون حایری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به شرکت‌های تابعه (دولتی) و وابسته (غیردولتی) این وزارتخانه ابلاغ شد.

 این دستورالعمل پیرو مصوبه هیات وزیران و با توجه به محدودیت جدی ذخایر آبی نیروگاه‌های برق‌آبی، کاهش تولید این نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته و ضرورت مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم پیش رو برای اقدامات اضطراری مدیریت مصرف در ساختمان‌های اداری و ساختمان‌های حوزه تحت پوشش از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال ۱۴۰۰ تدوین و ابلاغ شده است.

طبق اعلام وزارت نیرو، این مصوبه، "نباید میزان قدرت و انرژی مصرفی ساختمان‌ها در این مدت از ۵۰ درصد میزان مصرف دوره مشابه سال قبل بیشتر باشد"، "در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و مناطق گرمسیر، استفاده از کولرهای گازی و همچنین دستگاه‌های سرمایشی متمرکز صرفاً با تنظیم دمای تجهیزات سرمایشی بر روی حداقل ۲۶ درجه و در محدوده ساعت کاری مجاز است و پس از اتمام ساعت کاری بایستی نسبت به خاموش کردن تمامی وسایل سرمایشی و برقی غیرضروری اقدام شود.

 در سایر استان‌های کشور استفاده از کولرهای گازی در ساختمان‌های اداری شرکت و واحدهای زیرمجموعه ممنوع است. در پایان این ابلاغیه تاکید شده است که مسئولیت اجرای دقیق موارد بر عهده بالاترین مقامات این شرکت و سازمان است.

تابستان بسیار سختی پیش رو است

این در حالی است که روز گذشته غلامعلی رخشانی مهر- معاون هماهنگی توزیع توانیر اعلام کرد که در انتظار تابستان سختی نیستیم بلکه می دانیم  تابستان بسیار سختی پیش رو داریم  چراکه شاهد افت شدید ذخایر سدهای کشور به دلیل کاهش بارندگی ها هستیم. امسال شاهد کاهش  ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش ها هستیم که همین موضوع باعث شده تا به همین میزان کمبود در تولید برق نیروگاه های برق آبی داشته باشیم و به این دلیل ناچار از تدوین برنامه های جایگزین برای جبران کمبود تولید برق نیروگاه های برق آبی هستیم.
وی افزود: تابستان امسال سخت نیست، بسیار سخت است چرا که علاوه بر کاهش بارندگی ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه های برق آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز و... هستیم که همگی باعث شده تا تراز تولید و مصرف بهم خورده و منفی باشد. از هم اکنون در حال آماده شده برای گذر از تابستان سخت امسال هستیم، گفت: برنامه ریزی‌ها به این منظور از سال گذشته انجام و پیش بینی ها براساس سنجش شاخص ها صورت گرفته است.