۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش ذخایر آمریکا سبب سقوط قیمت نفت شد/ نگرانی از وضعیت تقاضا از عوامل تزلزل بازار

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبر: 514102
افزایش ذخایر آمریکا سبب سقوط قیمت نفت شد/ نگرانی از وضعیت تقاضا از عوامل تزلزل بازار

به دنبال افزایش موجودی ذخایر نفت خام آمریکا و همچنین توقف واکسیناسیون در برخی از کشورهای اروپایی که سبب تاریک شدن چشم‌انداز تقاضا شد، قیمت نفت روز سه‌شنبه کاهش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که افزایش ذخایر آمریکا و توقف واکسیناسیون کووید-19 در کشورهایی مانند آلمان و فرانسه به نگرانی‌ها در خصوص وضعیت تقاضا افزود، قیمت نفت روز سه‌شنبه برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت در حالی که 0.5درصد افت را در روز دوشنبه تجربه کرد، امروز هم 49سنت یا 0.7درصد کاهش یافت و به 68.39دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز پس از سقوط 0.3درصدی در روز گذشته، 47سنت یا 0.7درصد کاهش یافت و با قیمت 64.92دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا پس از گزارش احتمال بروز عوارض جانبی جدی با تزریق واکسن کرونای آسترازنکا، قصد دارند واکسیناسیون را به حالت تعلیق درآورند؛ هر چند که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که هیچ ارتباط مستقیمی با این واکسن وجود ندارد.

این اقدامات سبب افزایش نگرانی در خصوص سرعت پایین واکسیناسیون در این منطقه می‌شود که ممکن است هر گونه بهبود اقتصادی از بیماری همه‌گیر را در یکی از مناطقی که به شدت آسیب دیده، به تاخیر بیاندازد.

این بیماری همه‌گیر باعث از بین رفتن تقاضا برای نفت شده اما قیمت‌ها به سطح پیش از بحران جهانی بهداشت بازگشته و از سویی روند کند عرضه واکسن در بسیاری از کشورها، مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شده است.

در ایالات متحده نیز پس از وقوع یخبندان بی‌سابقه تگزاس که سبب توقف فعالیت پالایشگاه‌ها در ماه گذشته شد، اکنون ذخایر در حال افزایش است.

گفتنی است که موسسه نفت آمریکا سطح ذخایر نفت خام ایالات متحده را روز سه‌شنبه گزارش می‌کند و به دنبال آن ارقام رسمی از سوی وزارت انرژی روز چهارشنبه منتشر می‌شود. تحلیلگران انتظار دارند موجودی ذخایر همچنان افزایش یابد.

موجودی نفت خام در هفته منتهی به 5مارس، 12.8میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که تحلیلگران رشد کمتر از یک میلیون بشکه را انتظار داشتند.