۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت آمریکا در آستانه سقوط به کانال 20دلاری/ بی‌اعتنایی طلای سیاه به بسته‌های حمایتی دنیا

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۸
کد خبر: 425132
نفت آمریکا در آستانه سقوط به کانال 20دلاری/ بی‌اعتنایی طلای سیاه به بسته‌های حمایتی دنیا

درحالی قیمت نفت خام در روز بازگشایی بازارهای جهانی با افت قابل توجه روبرو شده است که اغلب کشورهای دنیا از جمله آمریکا گام‌های بلندی را برای کاهش رکود ناشی از کرونا برداشته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ روز جاری قیمت نفت در بازارهای جهانی با افت قابل توجه کار خود را آغاز کرد و در ادامه ریزشی که از 10 روز پیش آغاز شده هم اکنون در محدوده پُرریسکی از لحاظ سقوط به کانال 20 دلاری قرار دارد.

در این میان هر بشکه نفت برنت با کاهش شش درصدی نسبت به روز جمعه، هم اکنون در محدوده 33 دلار و 12 سنت معامله می شود که پایین ترین رقم از سال 2008 تاکنون است.

همچنین شاخص نفتی وست تگزاس اینترمدییت نیز با بحران ورود به کانال 20 دلاری روبرو شده که نشان می دهد تمهیدات کاخ سفید برای نجات صنعت نفت آمریکا چندان کارساز نبوده است. هر بشکه نفت وست تگزاس نیز هم اکنون در محدوده 30 دلار و 26 سنت معامله می شود که در صورت شکستن حمایت 30 دلار باید منتظر ثبت ارقامی در محدوده 26 دلار برای این نفت باشیم.

این درحالی است که در هفته گذشته دولت ها تمهیداتی را برای مبارزه با رکود ناشی از کرونا بر اقتصاد جهانی اندیشیدند که مهم ترین آن ها کاش بی سابقه چهار پله ای نرخ بهره در امریکا بود. روز گذشته، فدرال‌رزرو، در یک جلسه اضطراری، نرخ بهره را از 1.25 درصد به 0.25درصد کاهش داد. این بزرگ‌ترین کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سده اخیر محسوب می‌شود. بزرگترین کاهش قبلی در زمان بحران مالی سال 2008بود که نرخ بهره در ماه پایانی سال به میزان 0.75 درصد کاهش یافته بود. پیش بینی می شود این اقدامات 700 میلیارد تومان نقدینگی را روانه بازار آمریکا کند.

اما همچنان بازار نفت به دلیل نبود اطمینان از بازگشت تقاضا و همچنین افزایش فشار عرضه از سوی تولیدکنندگان سبب بی تاثیر شدن این اقدامات دولت ها شد.

البته ترس از شیوع گسترده کرونا سبب بسته شدن راه های مبادلاتی اغلب کشورها و محدود شدن میزان تجارت بین المللی شده است.