۰ نفر

افزایش ۵۵درصدی کودکان کار در مراکز بهزیستی البرز

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۷
کد خبر: 475559
افزایش ۵۵درصدی کودکان کار در مراکز بهزیستی البرز

مدیر کل بهزیستی البرز گفت: در شش ماهه اول امسال تعداد کودکان کار پذیرفته شده در مراکز بهزیستی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسدلله حیدری گفت: حدود ۴۶ درصد از کودکان کار استان که از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، بین ۶ تا ۱۱ سال، بیش از ۲۸ درصد ۱۲ تا ۱۴ سال، بیش از ۲۱ درصد از آنها ۱۵ تا ۱۸ سال و بیش از سه درصد هم زیر شش سال هستند.

وی ادامه داد: رابطعه معکوس سن و میزان حضور در خیابان ناشی از آن است که کودکان با افزایش سن وارد کارگاه‌های زیر زمینی یا سایر مشاغل می‌شوند.

وی افزود: بررسی وضعیت تحصیلی این کودکان نشان می‌دهد بیش از ۴۴ درصد این کودکان دارای تحصیلات مقطع دبستان، بیش از ۳۶ درصد آنها ترک تحصیل کرده و ۹.۴ درصد آنها در مقطع راهنمایی تحصیل می‌کنند و ۴.۵۲ آنها نیز زیر سن مدرسه هستند.

حیدری اضافه کرد: با توجه به آمار، ۳۶.۷۲ درصد از کودکان خدمت گیرنده از بهزیستی استان ایرانی بوده و ۶۳.۲۸ آنها نیز اتباع خارجی هستند.

مدیرکل بهزیستی البرز تاکید کرد: ۸۰.۷۹ درصد کودکان کار و خیابان استان که از خدمات مراکز بهزیستی استفاده می‌کنند پسر و مابقی دختر هستند.

این مسئول با اشاره به افزایش تعداد کودکان کار و خیابان استان گفت: در شش ماهه اول امسال میزان پذیرش این کودکان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۱۴ نفر بود، ۵۵ درصد افزایش داشته است.