۰ نفر

زیان شرکت‌های کریپتویی ناشی از زمستان بازار رمزارزها؛

درآمد صرافی کوین بیس در سال ۲۰۲۲ چقدر کاهش یافت؟

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۵۷
کد خبر: 703180
درآمد صرافی کوین بیس در سال ۲۰۲۲ چقدر کاهش یافت؟

درآمد صرافی کوین بیس در سه ماهه چهارم سال گذشته، ۶۲۹ میلیون دلار بود که بهتر از حد انتظار بود. اما به میزان قابل توجهی کمتر از درآمد ۲.۵ میلیارد دلاری دوره مشابه سال ۲۰۲۱ قبل بود. همچنین این شرکت در سال ۲۰۲۲ زیان خالص ۲.۶۲ میلیارد دلاری را گزارش کرد. حجم معاملات نیز که بزرگترین منبع درآمد این صرافی است، به وضوح نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ کوین بیس، یکی از صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتال در جهان، یک گزارش برای سهامداران خود از سه ماهه چهارم و تمام سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است. می توان گفت عملکرد این شرکت در سال ۲۰۲۲ ترکیبی از خوب و بد بود. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به گزارش  سهامداران خواهیم داشت.

کاهش در درآمد سه ماهه چهارم

درآمد فصل چهارم صرافی کوین بیس در سال ۲۰۲۲،  ۶۲۹ میلیون دلار بود که بهتر از حد انتظار بود. با این حال، کمتر از ۲.۵ میلیارد دلاری بود که در سه ماهه مشابه سال قبل به دست آورده بود.

زمانی که بازار ارز دیجیتال وارد دوره نوسان کامل شد، کاهش درآمد کوین بیس، ناشی از عوامل متعددی از جمله تورم بالا و افزایش نرخ بهره بود که بر کل بازار کریپتو نیز تأثیر گذاشتند. علاوه بر این، کاهش ارزش لونا کلاسیک در سه ماهه دوم باعث کاهش ۶۰ درصدی ارزش بازار شد که درآمد معاملات این صرافی را هم تحت تأثیر گذاشت.

درآمد صرافی کوین بیس در سال ۲۰۲۲ چقدر کاهش یافت؟

علیرغم کاهش درآمد، کوین ‌بیس همچنان توانسته ۳۲۲ میلیون دلار از مجموع درآمد تراکنش‌های خود به دست آورد و تعداد تراکنش‌های مصرف‌کننده ۳۰۹ میلیون عدد بوده است. با این حال، این شرکت در سال ۲۰۲۲ زیان خالص ۲.۶۲ میلیارد دلاری را گزارش کرد که نسبت به سود ۳۲۲ میلیون دلاری سال قبل کاهش قابل توجهی داشت.

این زیان عمدتاً به دلیل افزایش هزینه‌های شرکت و کاهش ارزش مربوط به خرید Bison Trails، همچنین کاهش ارزش سرمایه‌گذاری شرکت در استیبل کوین یو اس دی کوین بود.

کاهش کل دارایی ها و ذخایر نقدی کوین بیس

مجموع دارایی‌های آنلاین صرافی کوین‌ بیس در سه‌ماهه چهارم ۲۱ درصد کاهش یافت که ناشی از کاهش قیمت دارایی‌های کریپتو و جریان‌های خالص، از جمله کاهش موجودی فیات بود.

ذخایر نقدی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ با کاهش ۳ درصدی به ۵.۵ میلیارد دلار رسید که شامل ۲۱۲ میلیون دلار بیش از حد سرمایه گذاری بود. مازاد سرمایه شامل کارمزد معاملات مشتری و وجوه شرکتی برای نقدینگی است. در این مورد هم کاهش ذخایر نقدی ناشی از عوامل متعددی از جمله کاهش حجم معاملات و کاهش ارزش سرمایه گذاری شرکت در USDC بود.

با وجود آشفتگی بازار، مشتریان خرده‌فروشی همچنان به این صرافی امیدوار هستند که نشان‌دهنده اعتقاد طولانی‌ مدت و احساسات مثبت به ارزهای دیجیتال است

حجم معاملات به شدت کاهش یافت

بر اساس اعداد و ارقام، حجم معاملات نیز به وضوح نسبت به سال قبل کاهش یافته است. در واقع بزرگترین منبع درآمد برای صرافی ارز دیجیتال کوین بیس از همین حجم معاملات است. همانطور که در بالاتر هم ذکر شد، کاهش حجم معاملات به دلیل عوامل متعددی از جمله تورم بالا، افزایش نرخ بهره آمریکا و فروپاشی پروژه ترا کلاسیک در سال ۲.۲۲ بود.

درآمد صرافی کوین بیس در سال ۲۰۲۲ چقدر کاهش یافت؟

درآمد صرافی کوین بیس در سال ۲۰۲۲ چقدر کاهش یافت؟

درآمد صرافی کوین بیس در سال ۲۰۲۲ چقدر کاهش یافت؟

جمع بندی وضعیت مالی صرافی کوین بیس

به طور کلی، سال ۲۰۲۲ یک سال چالش برانگیز برای کوین بیس و کل بازار ارزهای دیجیتال بود. با این حال، علی‌رغم کاهش درآمد و ضرر خالص، این شرکت موفق شد مشتریان خرده‌فروشی خود را حفظ کند که نشان‌دهنده اعتقاد طولانی ‌مدت به ارزهای دیجیتال است. کاهش کل دارایی ها و ذخایر نقدی عمدتاً به دلیل عوامل خارجی از جمله کاهش حجم معاملات و کاهش ارزش سرمایه گذاری شرکت در USDC بود. با نگاه به آینده، کوین بیس باید به تطبیق خود با بازار در حال تغییر ادامه دهد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.