۰ نفر

مدیر عامل گری اسکیل:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مانع پیشرفت بیت کوین است!

۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 697371
 کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مانع پیشرفت بیت کوین است!

به گفته مدیر عامل شرکت گری اسکیل اینوستمنت، رویکرد اجرای مقررات ارز دیجیتال توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پیشرفت بیت کوین در این کشور را متوقف کرده است.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ در بیانیه ای که در 23 ژانویه در وال استریت ژورنال منتشر شد، رئیس شرکت مدیریت دارایی‌های رمزنگاری، مایکل سونن‌شاین، گفت که با این ادعا موافق است که SEC در مورد مقررات ارزهای دیجیتال و جلوگیری از ورشکستگی FTX تأخیر داشته است.

او افزود: دیگر دیر شده است، مشکل رویکرد تک بعدی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در تنظیم مقررات از طریق اجراست.

او تصریح کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار مطمئناً باید تلاش کند تا بازیگران بد را حذف کند اما نباید مانع از تلاش‌ها برای ایجاد مقررات مناسب شود.

گری اسکیل در حال حاضر به دلیل انکار تبدیل صندوق تراست بیت کوین خود به صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر بورس (ETF) مورد توجه SEC واقع شده است.

مایکل سونن‌شاین نوشت: انفعال قانون گذاران برای جلوگیری از ورود چنین بازیگران بدی به صنعت کریپتو از پیشرفت بیت کوین در محدوده نظارتی ایالات متحده جلوگیری کرد.

او گفت که این امر سرمایه‌گذاران آمریکایی را مجبور کرده است که از کسب‌وکارهای کریپتو برون‌مرزی با حفاظت و نظارت کمتر استفاده کنند.

ما می بینیم که عواقب اولویت های کمیسیون بورس و اوراق بهادار به زیان سرمایه گذاران آمریکایی است.

 کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مانع پیشرفت بیت کوین است!

نظر مایکل سونن‌شاین در حالی منتشر می‌شود که گری اسکیل از SEC به دلیل جلوگیری خودسرانه برنامه‌های گری اسکیل برای تبدیل Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) به یک ETF نقطه‌ای شکایت کرده است.

SEC استدلال کرد که این اقدام گری اسکیل به اندازه کافی سرمایه گذاران را در برابر تقلب و دستکاری محافظت نمی کند. گری اسکیل با بیان اینکه SEC به طور خودسرانه با محصولات معامله شده نقطه ای متفاوت از محصولات معاملات آتی رفتار می کند، پاسخ داد.

گری اسکیل متعلق به گروه ارز دیجیتال (DCG) است که در حال حاضر با مشکلات مالی مواجه است.

DCG همچنین مالک جنسیس تریدینگ ورشکسته است که توسط SEC در 12 ژانویه به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت نشده متهم شد.

در آخر هفته، جان رید استارک، مخالف ارزهای دیجیتال و رئیس سابق SEC، اصطلاح

« regulation by enforcement » به معنی "تنظیم توسط اجرا" را مورد انتقاد قرار داد و آن را "عبارت جعلی بزرگ رمزارزها" نامید.

در پستی در 22 ژانویه در لینکدین، او گفت که این اصطلاح "تلاشی نادرست و منحرف کننده است که برای استفاده از آداب و رسوم آزادیخواهانه و ضد نظارتی دلسوزانه طراحی شده است" و آن را "بیهوده مطلق" خواند.