۰ نفر

تقابل اتریوم و بیت کوین برای رهبری بازار

۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبر: 681121
تقابل اتریوم و بیت کوین برای رهبری بازار

بیت کوین و اتریوم هر دو ارزهای دیجیتال محبوبی هستند و به رشد صنعت ارزهای دیجیتال کمک زیادی کرده اند.

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که ایجاد شد و به عنوان طلای دیجیتال نامیده می‌شود، در حالی که اتریوم را می‌توان به عنوان یک کامپیوتر غیرمتمرکز برای جهان دید. معضل سرمایه گذاران در حال حاضر این است که خرید و فروش بیت کوین برای سرمایه‌گذاری بهتر است یا اتریوم؟

شاخص‌ترین تفاوت بیت کوین و اتریوم

بیت کوین ظهور شکل جدیدی از پول دیجیتال است که خارج از کنترل هر دولت یا شرکتی عمل می‌کند. با این حال با گذشت زمان، مردم متوجه شدند بلاکچین که نوآوری بیت کوین است، می‌تواند برای اهداف دیگری مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین اتریوم پیشنهاد کرد که از فناوری بلاک چین نه تنها برای حفظ یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز، بلکه برای ذخیره کد رایانه‌ای که می‌تواند برای تامین قراردادها و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز به کار برده شود، استفاده کند.

ویژگی‌های منحصر به فرد بیت کوین

بیت‌کوین قدیمی‌تر از اتریوم است چرا که بیت‌کوین در ابتدای سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد. بیت کوین به عنوان جایگزینی برای ارزهای سنتی فیات طراحی شده است. در واقع، هدف مورد نظر بیت کوین در درجه اول به عنوان یک وسیله معامله و پرداخت و ذخیره ارزش طراحی شده است و سایر عملکردهای آن ویژگی‌های جانبی محسوب می‌شوند.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های بیت کوین و اتریوم سطح عرضه آن‌ها می‌باشد. بیت کوین حداکثر ۲۱ میلیون واحد عرضه خواهد داشت و این مقدار محدود باعث کمبود و کمیابی آن می‌شود و مانند طلا می‌تواند به حفظ ارزش آن کمک کند.

برگ برنده اتریوم چیست؟

اتریوم که در جولای ۲۰۱۵ راه اندازی شد، بزرگترین و شناخته شده‌ترین پلتفرم نرم افزاری غیرمتمرکز است. اتریوم فراتر از یک ارز دیجیتال است و وسیله معامله بودن هدف اصلی آن نیست. چرا که اتریوم یک پلتفرم پر از قراردادها و برنامه‌هایی است که می‌توان برای تسهیل و کسب درآمد از قراردادهای هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز و هر راه حل بلاک چین دیگر از آن استفاده کرد. در واقع بلاک چین اتریوم قابل برنامه ریزی است و در زمینه‌های متعددی از جمله دیفای، قراردادهای هوشمند و NFT کاربرد پیدا می‌کند. اتریوم محدودیتی برای مقدار کل عرضه خود ندارد. شبکه آن عرضه واحدها را با «سوزاندن» اتر کنترل می‌کند تا قیمت اتریوم را در طول زمان افزایش دهد.

تقابل اتریوم و بیت کوین برای رهبری بازار

بیت کوین یا اتریوم، کدام یک آینده بهتری دارد؟

اتریوم از فناوری بهتری برخوردار است و کاربردهای بیشتری نسبت به بیت کوین دارد، با این حال، بیت کوین عرضه کمتر و ارزش بازار بیشتری نسبت به اتریوم دارد. بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال است و بیشترین ارزش بازار و سرمایه گذاران را دارد. چنانچه به دنبال یک ارز دیجیتال جایگزین برای ارزهای فیات هستید، بیت کوین انتخاب خوبی به نظر می‌رسد، البته باید تحمل نوسان قیمت آن را نیز داشته باشید.

در مقابل اتریوم از نظر فنی بیشتر از یک ارز دیجیتال کاربرد دارد. زیرا شبکه آن به عنوان یک بازار برای کاربران برای خرید و فروش کالاها و برنامه‌های غیرمتمرکز عمل می‌کند. اکوسیستم اتریوم با محبوبیت برنامه‌های غیرمتمرکز آن در زمینه‌هایی مانند امور مالی دیفای، توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT، بازی‌ها و فناوری، به سرعت در حال رشد است. بنابراین اگر به پروژه‌ای بیش از یک ارز دیجیتال علاقه دارید، اتریوم ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد.

سخن آخر

سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال ریسک بالایی دارد، بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در بیت کوین یا اتریوم، مطمئن شوید تحقیقات لازم را انجام داده‌اید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.