۰ نفر

مزایای استفاده از دنیای دیجیتال؛

فناوری بلاک چین بر آب و هوا چه تاثیری دارد؟

۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۷
کد خبر: 670812
فناوری بلاک چین بر آب و هوا چه تاثیری دارد؟

ظهور فناوری بلاک چین به افزایش تعداد کسب و کارهایی نسبت داده شده که استفاده از این فناوری را در عملیات خود گنجانده اند. اگرچه بلاک چین در ابتدا و در بیشتر بخش های آن با صنعت مالی مرتبط است، اما موارد استفاده مختلفی در بخش‌های دیگر دارد که هنوز پتانسیل خود را به طور کامل شناسایی نکرده است. یکی از اینها فناوری آب و هوا است.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ ایده استفاده از بلاک چین برای نظارت و مدیریت بر شرایط آب و هوایی در ابتدا احمقانه به نظر می رسد، اما در واقعیت اینطور نیست. این اتفاق می تواند برای بسیاری از کسب و کارها مفید باشد زیرا به آنها این امکان را می دهد که تاثیر ریسک های آب و هوایی بر کسب و کار خود را مدیریت کنند. حدود 70 درصد از تمام مشاغل در معرض خطرات مربوط به شرایط آب و هوایی هستند. این بخش می‌تواند از قابلیت‌های این فناوری بهره‌مند شود و برای متحول کردن شرایط عملیاتی در حوزه آب و هوا مورد استفاده قرار گیرد.

فناوری بلاک چین می تواند بخش های مختلفی را در مورد فناوری آب و هوا تحت تأثیر قرار دهد. در ادامه برخی از مزایای بلاک چین برای بخش آب و هوا ذکر شده است.

ظهور فناوری بلاک چین تاکنون برخی از صنایع سنتی را مختل کرده است. توانایی آن در ارائه تمرکززدایی ایمن و تغییرناپذیر باعث محبوبیت آن نسبت به رقبای خود شده است. به عنوان مثال، کاربران می توانند با ادغام داده های آب و هوا در بلاک چین، شرایط آب و هوایی محلی خود را کنترل و مدیریت کنند. متأسفانه، ساختارهای داده سنتی می توانند مستعد نقض امنیت کاربران باشند.

یکی از شرکت هایی که از این طریق سعی در ایجاد تغییر در دنیhی آب و هوا دارد، Telokanda است. این استارتاپ منبع باز یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین برای جمع آوری و انتشار داده های آب و هوا ایجاد کرد. این شرکت که توسط یک مهندس سابق ناسا و بوئینگ تأسیس شده است، با Telos، یک استارتاپ بلاک چین، شریک شده است. این بالون های هواشناسی داده های دما، سرعت باد، رطوبت و فشار اتمسفر را جمع آوری و ارسال می کنند.

سپس داده های جمع آوری شده توسط بالن های هواشناسی در زنجیره بلوکی Telos ذخیره می شود. Telokanda می تواند از طریق این پلتفرم به اولین پیام رسان های هشدارهای 24 ساعته در مورد آب و هوای شدید تبدیل شود. این شرکت همچنین در حال توسعه یک سرویس پیامک است که در صورت شدید شدن شرایط آب و هوایی به مردم اطلاع می دهد.

علیرغم پتانسیل فناوری بلاک چین برای ادغام داده های هواشناسی، اجرای آن به دلیل مسائل فنی مختلف با مشکل مواجه شده است. به عنوان مثال، فقدان یک سیستم تشخیص هواشناسی استاندارد و داده‌های با کیفیت پایین جمع‌آوری‌شده، تاکنون مانع استفاده کامل از این سیستم شده است. علاوه بر این، فناوری بلاک چین نمی تواند صحت داده هایی را که جمع آوری می کند تضمین کند.