۰ نفر

به دنبال بروزرسانی برترین آلت کوین؛

ارتقاء مرج اتریوم واقعاً موفقیت آمیز بود؟

۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
کد خبر: 670230
ارتقاء مرج اتریوم واقعاً موفقیت آمیز بود؟

تقریباً ۱۰ روز پیش اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان با تبدیل شدن به اولین ارز دیجیتال بزرگ که به طور موثر مکانیسم اجماع خود را به کلی عوض کرد، تاریخ ساز شد. بنابراین آیا این رویداد موفقیت آمیز بوده یا خیر؟ و تا چه میزان در طول این مدت بر اتریوم تاثیر گذاشته است! پر اهمیت است.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ اتریوم با تبدیل شدن به اولین ارز دیجیتال بزرگی که به طور موثر مکانیسم اجماع خود را از PoW به PoS جایگزین کرد، رویدادی تاریخی در صنعت رمزارزها رقم زد. در حالی که این واقعاً یک دستاورد برجسته برای توسعه دهندگان اتریوم است، اما هیاهویی که در مورد سوئیچ به مکانیزم اثبات سهام وجود داشت به سرعت از بین رفت.

اتریوم نتوانست کاربران جدیدی را وارد کند

برای اینکه هر چیزی در دنیای مدرن رشد کند یا حتی زنده بماند، باید جریان ثابتی از حامیان، معتقدان و کاربران جدید را حفظ کند. اگر چه هنوز خیلی زود است که به طور قطعی بگوییم، همچنین با این فرض که هنوز در زمستان ارزهای دیجیتال هستیم، ارتقاء موفق مرج اتریوم نتوانست کاربر جدیدی را به اکوسیستم این پروژه وارد کند.

ارتقاء مرج اتریوم واقعاً موفقیت آمیز بود؟

آدرس های فعال ETH

ارتقاء مرج اتریوم واقعاً موفقیت آمیز بود؟

آدرس های جدید ETH

همانطور که نمودار‌های  بالا نشان می‌دهد، ارتقاء مرج نتوانست موجی از کاربران جدید را به بلاکچین اتریوم بیاورد.

آپدیت مرج چه تاثیری بر عملیات تراکنش گذاشت؟

همانطور که توسط داده‌های درون زنجیره‌ای ارائه شده توسط Coin Metrics، در نمودار زیر می‌بینید، میانگین تعداد تراکنش‌های پردازش شده توسط اتریوم پس از ارتقاء مرج تقریباً یکسان باقی مانده است و بحث مقیاس پذیری برای PoS در حال حاضر به یک بحث سخت تبدیل شده است.

ارتقاء مرج اتریوم واقعاً موفقیت آمیز بود؟

تراکنش‌های ETH در روز

در مورد هزینه‌های تراکنش چطور؟

اما شاید بزرگترین عامل باز دارنده برای ورود کاربران جدید به اکوسیستم اتریوم، هزینه بسیار بالای تراکنش‌ها در بلاکچین این پروژه بود. بسیاری از سرمایه گذاران بر این باور بودند که آپدیت مرج در نهایت کاهش قابل توجهی در هزینه‌های گاز (فی تراکنش‌ها) ایجاد می‌کند.

ارتقاء مرج اتریوم واقعاً موفقیت آمیز بود؟

هزینه گاز ETH. (کارمزد گاز هزینه‌ای است که برای انجام هر نوع تراکنش در یک بلاکچین لازم است).

همان طور که نمودار بالا نشان می‌دهد، ارتقاء مرج تاثیر قابل توجهی در این هزینه‌ها نداشته است و تفاوت چشمگیری در قبل و بعد آن مشاهده نمی‌شود. البته لازم به ذکر است که هزینه‌های گاز اتریوم در سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با این حال، کاهش هزینه‌های گاز به از دست دادن بازدهی پروژه مرتبط است که احتمالاً به ضرر قیمت دارایی اصلی آن، یعنی ETH وابسته است.

کاهش مصرف انرژی اتریوم 2

یکی از موفقیت‌های واقعی اتریوم 2 پس از آپدیت مرج، تصورات مورد انتظار از کاهش بسیاری در مصرف انرژی است. برآوردها حاکی از آن است که مصرف انرژی این پروژه با این ارتقاء 95 تا 99 درصد کاهش یافته است. اگر چه هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع هزینه‌ای برای امنیت اکوسیستم اتریوم، مقاومت در برابر سانسور و سایر پیامدهای احتمالی هنوز ناشناخته، در بر خواهد داشت یا خیر، اما این کاهش در مصرف انرژی سنگ بنای ارتقاء مرج است.

در حالی که اثرات مثبت ارتقاء مرج در مصرف انرژی، ممکن است برای مدتی دیده نشود، مطمئنا این امر موفقیت بلند مدت اتریوم را تقویت می‌کند، زیرا جهان به شدت مقررات صرفه جویی در انرژی خود را افزایش می‌دهد. این می‌تواند همان چیزی باشد که در آینده افراد بیشتری را همراهی ‌کند، زیرا جهان آگاه‌تر از محیط زیست می‌شود.

ارتقاء مرج اتریوم واقعاً موفقیت آمیز بود؟

مصرف انرژی پیش از ارتقاء مرج

 

ارتقاء مرج اتریوم واقعاً موفقیت آمیز بود؟

مصرف انرژی پس از ارتقاء مرج

کاهش در مصرف انرژی، مهمترین جنبه آپدیت مرج بود و حتی اگر همه امیدها از دیگر جنبه‌ها بیهوده باشد، جنبه انرژی بیشتر و مهمتر خواهد شد و برای دهه‌ های آینده به نفع اتریوم خواهد بود، بنابراین می‌توان گفت که در حال حاضر فقط به این دلیل (کاهش مصرف انرژی)، ارتقاء مرج موفقیت آمیز بود. هر چند که هنوز شروع به دیدن اثرات آن در قیمت اتریوم نکرده‌ایم.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.