۰ نفر

کاربرد وب ۳ و ‌ دارایی های دیجیتال در صنایع؛

چگونه NFT ها آینده املاک و مستغلات را متحول می‌کند؟

۲۴ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبر: 668416
چگونه NFT ها آینده املاک و مستغلات را متحول می‌کند؟

املاک و مستغلات با استفاده از فضای وب ۳، NFT‌ ها این قدرت را دارند که صنعت املاک و مستغلات را در طول زمان شفاف‌تر، سود آورتر و فراگیرتر کنند. از سوی دیگر، صنعت املاک و مستغلات می‌تواند به وب ۳ اعتبار و ثباتی را ارائه ‌دهد که به طور جدی این نوآوری توسط جریان‌های اصلی مورد استفاده قرار گیرد و فقط به عنوان یک مد گذرا دیده نشود.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ در نگاه اول، صنعت املاک و مستغلات و بازار NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) خیلی متفاوت و دور از هم ظاهر می‌شوند. املاک و مستغلات یکی از قدیمی ترین و با ثبات ترین صنایع در تاریخ است، در حالی که NFT ها کمتر از یک دهه پیش سرچشمه گرفته‌اند و مملو از کلاهبرداری، هک، سرقت و نوسانات هستند. بنابراین، پر کردن شکاف بین دنیای NFT و املاک و مستغلات ممکن است در نگاه اول و در حال حاضر دور و عجیب به نظر برسد، اما واقعیت این است که پیش‌ نیاز‌های آن از قبل شروع شده است و این شکاف را کمرنگ شده است.

اگر وب ۳ بتواند از سرمایه گذاران خود در برابر هکرها و کلاهبرداران، بهتر محافظت کند، NFT‌ ها این قدرت را دارند که صنعت املاک و مستغلات را در طول زمان شفاف‌تر، سود آورتر و فراگیرتر کنند. در حال حاضر، یک ناراحتی بزرگ در دنیای سرمایه گذاری املاک و مستغلات، عدم شفافیت و سرعت در تلاش برای سندیکا‌ها است. (سندیکا، تشکیلاتی خودگردان از افراد، بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌ها یا افراد حقوقی است که برای این متشکل می‌شوند تا منافعی که در آن سهیم هستند را ارتقاء دهند. در اکثر موارد هدف این تشکل‌ها این است که سود اقتصادی خود را به حداکثر برسانند). با فناوری فعلی، تجزیه و تحلیل معاملات املاک و مستغلات می‎تواند وقت گیر و نا امید کننده باشد، اما بلاکچین‌ها شفافیتی را در عملکرد داخلی معاملات املاک به ارمغان می‌آورند که بی‌سابقه است.

ارز دیجیتال

به عنوان مثال، اگر یک ساختمان آپارتمانی سندیکایی شود و توسط گروهی از سرمایه گذاران به عنوان یک NFT پویا روی یک بلاکچین قرار گیرد، عملکرد آن ساختمان بر روی بلاکچین ردیابی می‌شود. این به سرمایه گذاران بالقوه نگاهی درونی به جریان نقدی ساختمان، ارزش گذاری‌ها و نقدینگی می‌دهد، بنابراین آنها می‌توانند با سرعت و دقت بیشتری تصمیم بگیرند که آیا بازگشت سرمایه‌ای که امیدوارند قابل اجرا است یا خیر. این نه تنها به نفع کسانی است که به دنبال سرمایه گذاری در املاک و مستغلات هستند، بلکه با گذشت زمان، مجموعه‌ای دقیق را نیز در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد و اعتبار آنها را در فضای املاک و مستغلات افزایش می‌دهد.

سهولت در معاملات

معاملات NFT نیز بسیار ساده‌تر و کارآمدتر از معاملات سنتی املاک و مستغلات هستند. به طوری که فرد می‌تواند فوراً با هر ارز دیجیتال تراکنش انجام دهد و یک قرارداد NFT بخرد، سپس به آن فرد حق ویژه‌ای برای ساختمانی می‌دهد که مبلغی را در بلاکچین به جریان می‌اندازد. این مقدار زیادی نقدینگی را در اطراف املاک و مستغلات فراهم می‌کند، در حالی که زمان معاملات را از هفته‌ها و ماه‌ها تا عملاً آنی افزایش می‌دهد.

ارز دیجیتال

توزیع ثروت

املاک و مستغلات و NFT ها واقعاً یک رابطه سودمند متقابل خواهند داشت. علاوه بر ایجاد شفافیت و کارایی بیشتر در فضای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، NFT ها توزیع برخی از مقادیر انبوه ثروتی را که در فضای رمزنگاری ایجاد شده و هنوز در محصولات فیزیکی مستقر نشده‌اند، تشویق می‌کند. ایمن سازی دارایی‌های سخت، در برابر سودهایی که سرمایه گذاران در کریپتو به دست می‌آورند، برای کسانی که مایل به پوشش موقعیت خود هستند، بسیار سودآور خواهد بود. هر چه تعداد دارایی‌های کریپتو پر نوسان بیشتر و بیشتر به املاک و مستغلات گره بخورد، نوسان هر دو بازار کمتر می‌شود.

ساخت جوامع املاک و مستغلات

در حالی که همه این مزایای فنی NFTها و املاک و مستغلات در کنار هم عالی هستند، NFTها فراتر از فناوری هستند. بسته به نوع پروژه، برخی از NFT ها جوامع خرد را در اختیار افراد قرار می‌دهند که بسیار پر اهمیت است. این جوامع متشکل از گروه‌هایی از افراد از سراسر جهان هستند که به صورت آنلاین و حتی در رویدادها و ملاقات‌های حضوری با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین با این موارد، جوامع NFT به تقسیم املاک و مستغلات کمک می‎کنند و سرمایه گذاران کوچکتری را که به طور معمول نمی‌توانند پروژه‌های بزرگ املاک و مستغلات را شریک شوند، گرد هم می‌آورند.

ارز دیجیتال

با این شرایط، این جوامع قدرت خرید بالایی خواهند داشت که افراد سرمایه خود را در کنار هم جمع می‌کنند و با رهبری صحیح می‌توانند، بازده قابل توجهی را برای جامعه به ارمغان بیاورند. همچنین افراد در جوامع می‌توانند ثروت بیشتری جمع کنند و در عین حال نقدینگی را در پروژه‌های املاک و مستغلات که در غیر این صورت برای مدت محدودی در بازار می‌ماندند، فراهم می‌کنند و زیبایی و فضاهای قابل سکونت بیشتری را به بازارهای سراسر جهان می‌آورند.NFT ها کارایی و شفافیتی را ارائه می‌دهند که فضای املاک و مستغلات سال‌ها به شدت به آن نیاز داشت. فن‌آوری‌های بلاکچین و جوامع فوق‌العاده پرسود و هدایت‌شده که از آن‌ها حمایت می‌کنند، این پتانسیل را دارند که ابزارهایی را برای سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات با تمام سطوح تجربه فراهم کنند تا تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد معاملات بگیرند، ثروت بیشتری تولید کنند و به سرمایه‌گذاری در املاک ادامه دهند.

ارز دیجیتال

 از سوی دیگر، املاک و مستغلات به وب ۳ اعتبار و ثباتی را ارائه می‌دهد که به طور جدی توسط جریان‌های اصلی مورد استفاده قرار گیرد و فقط به عنوان یک مد گذرا دیده نشود. سرمایه افزایش یافته‌ای که از طریق املاک و مستغلات در وب ۳ مستقر می‌شود، می‌تواند برای ایمن سازی سیستم‌های این نوآوری و محافظت از سرمایه گذاران آن در برابر هکرها و کلاهبرداران استفاده شود. با بسته شدن شکاف بین وب ۳ و املاک و مستغلات، هر دو طرف سود زیادی خواهند برد، زیرا ثروت بیشتری تولید می‌کنند و فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کنند که شیوه تجارت مردم را در سراسر جهان تغییر می‌دهد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.