۰ نفر

پیشگیری از جرایم دنیای دیجیتال؛

رونمایی اتحادیه اروپا از پروژه ای برای مقابله با جعل NFT ها

۲۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰
کد خبر: 667121
رونمایی اتحادیه اروپا از پروژه ای برای مقابله با جعل NFT  ها

اتحادیه اروپا در حال کار بر روی پروژه ای برای مبارزه با جعل است که معماری بلاک چین و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را در خود جای داده است. این پروژه نتیجه بحث های متعدد و هکاتون های بلاک چین است که توسط دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا میزبانی شده است و پیشنهاد می کند دوقلوهای دیجیتالی از محصولات NFT بسازند که ردیابی حرکت آنها از طریق خطوط عرضه در شبکه بلاکچینی را ممکن سازد.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ اتحادیه اروپا  به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای جلوگیری از جعل اقلام واقعی، اعلام کرده است که در حال ایجاد استراتژی است که از فناوری بلاک چین و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می‌کند.

دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا مسئول طراحی سیستم پیشنهادی خواهد بود که محصول بیش از پنج سال کار است.

در سندی که در ابتدای سپتامبر منتشر شد، این گروه بیان می‌کند که قبلاً یک معماری سطح بالا را برای این پروژه انتخاب کرده‌اند که عملکرد سیستم را به صورت گسترده مشخص می‌کند.

صاحبان مالکیت معنوی (IP) توکن های دیجیتالی (NFT های دوقلو) صادر می کنند تا اصالت مجموعه ای از محصولات تولیدی را مشخص کنند. برای استقرار این کالاها در بلاک چین قابل ردیابی، دارندگان این حقوق مالکیت معنوی ابتدا باید به عنوان امضاکنندگان مجاز ثبت شوند.

توجه به این نکته مهم است که کمیسیون اروپا سال‌هاست که پتانسیل فناوری بلاک چین را بررسی کرده است، به ویژه در زمینه مبارزه با دزدی دریایی و جعل محصولات.

طبق گزارش یوروپل، محصولات تقلبی تا 2.5 درصد از تجارت جهانی (تقریباً 461 میلیارد دلار) را تشکیل می دهند و وضعیت در اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی بدتر است، جایی که محصولات تقلبی یا دزدی دریایی حدود 5 درصد از کل واردات را تشکیل می دهند. این سیستم ردیابی زنجیره تامین را همزمان با جابجایی اقلام از چندین ایستگاه بازرسی امکان پذیر می کند و به صاحبان مالکیت معنوی اطمینان می دهد که محصولات فروخته شده در مغازه ها واقعی هستند.