۰ نفر

راهکارهای سرمایه گذاری در صنعت استخراج بیت کوین

۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۵۴
کد خبر: 664781
راهکارهای سرمایه گذاری در صنعت استخراج بیت کوین

تنها راه قانونی کار در فضای کریپتو در ایران استخراج قانونی بیت کوین طبق ضوابط و قوانین مصوب هیات وزیران است. این آخرین اظهار نظر رئیس بانک مرکزی در هفته گذشته بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حال سوال اصلی این است که برای شروع فعالیت در زمینه استخراج بیت کوین چه باید کرد.

مراحل شروع فعالیت در حوزه رمز ارز ها:

1. خرید ماینر

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که ماینر یک دستگاه وارداتی است و طبق قانون برای واردات آن باید از طریق یکی از گمرکات رسمی کشور برای آن برگه سبز گمرکی صادر شود. در غیر این صورت به عنوان یک کالای قاچاق محسوب می‌شود و با دارنده جنس قاچاق طبق قانون برخورد می‌شود. طبق این قانونی ماینر قاچاق ضبط شده و دارنده آن به اندازه برابر و یا دو برابر ارزش ماینر جریمه می‌شود و در صورت تکرار جرم برای فرد پرونده قضایی تشکیل شده و حتی مجازات زندان نیز دارد.

پس تاکید می‌کنیم که حتما ماینر خود را از فروشندگان معتبر خریداری و حتما برگه سبز گمرکی و فاکتور رسمی دریافت نمایید.

برای انتخاب ماینر مناسب باید به قدرت پردازش، مصرف برق و بازدهی انرژی آن باید توجه شود. در حال حاضر بهترین و قوی‌ترین ماینر موجود در بازار ایران مدل S19pro با قدرت 110 تراهش ساخت کارخانه Bitmain چین است که بیشترین بازدهی انرژی و سود را دارد.

2. یافتن بهترین فارم با شرایط مناسب

طبق قانون کاربران برای استفاده از ماینر هایی که بصورت قانونی به ایران وارد شده اند و مجوز دارند باید دو مجوز تاسیس و بهره برداری فارم استخراج رمز ارز را از وزرات صمت دریافت نمایند. در سال 1399 که این قانون تصویب شد به میزان بسیار محدودی این مجوزات صادر شد. ولی پس از آن و با بحرانی شدن شرایط شبکه برق کشور وزارت صمت تا هم اکنون، دیگر مجوز جدیدی صادر نکرد ولی فارم‌هایی که هر دو مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری را اخذ کرده بودند همچنان فعال هستند و میتوانند خدمات ارائه نمایند. در نتیجه در حال حاضر با توجه به شرایط رگولاتوری موجود امکان تاسیس یک فارم برای همگان مهیا نیست و پیشنهاد می‌شود کاربران مشتاق به سرمایه گذاری در صنعت ماینینگ از فارم های مجوز دار استفاده نمایند.

برای انتخاب فارم مناسب باید به چند نکته توجه شود؟

1- قانونی بودن فارم و داشتن هر دو مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری

2- میزان ظرفیت برق و نوع برق فارم (انرژی تجدید پذیر، برق شبکه، برق حرارتی و...)

3- حداکثر میزان قطعی برق در سال

4- ثبت قرارداد رسمی و قانونی با فارم مورد اطمینان

5- میزان هزینه دریافتی فارم برای نگهداری و هزینه برق دریافتی

3. راه اندازی ماینر و اتصال به استخر مناسب

برای استخراج بیت کوین معمولا دو راه وجود دارد:

 استخراج به تنهایی یا سولو ماینینگ و استخراج با اتصال به استخر های ماینینگ

بعد از اینکه در دنیا محبوبیت استخراج رمز ارز ها زیاد شد و در نتیجه تعداد ماینرهای فعال در شبکه افزایش پیدا کرد؛ سختی شبکه بیت کوین به شدت زیاد شد تا جایی که نه تنها ماینرهای ضعیف با تراهش کمتر از 60 تراهش تقریبا از مدار سوددهی خارج شدند بلکه ماینر های قوی تر نیز به تنهایی شانس کمی برای سود دهی مداوم داشتند. در نتیجه استخرهایی تاسیس شدند که تعداد زیادی ماینر به آن‌ها متصل شده و قدرت پردازش خود را به یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و بعد از دریافت جایزه بیت کوین؛ آن را تقسیم می‌کنند و با اینکار می‌توانند یک سود مداوم داشته باشند.

استخر های موجود معمولا شرایط و کارمزد های متفارتی دریافت می‌کنند که باید در کنار بررسی این موضوع که کدام‌یک دریافتی کمتری دارند به این نکته هم توجه کنید که میزان تراهش مجموع آن استخر چه میزان است تا شانس خود را برای سود مداوم افزایش دهید. در ضمن لازم به ذکر است ممکن است بعضی استخرها به ماینر های فعال در ایران خدمات رسانی نکنند پس قبل از اتصال به استخر باید تمامی شرایط آن را بررسی کنید.

پلتفرم داراماینر در ابتدا با ارائه ماینر های مجوز دار که بصورت کاملا قانونی وارد ایران شده اند با ارائه مدارک کامل گمرکی، برگه سبز و فاکتور رسمی با مشخصات خریدار و شماره سریال ماینر و در ادامه ثبت قرارداد رسمی برای ماینینگ در فارم های کاملا قانونی زیر مجموعه می‌تواند راه را برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در صنعت ماینینگ بسیار هموار نمایند تا کاربران بدون داشتن دغدغه در زمینه اخذ مجوز، راه اندازی، نگه داری از ماینر و ... که راه آسانی هم نیست وارد حوزه پر سود استخراج بیت کوین با درآمد دلاری شوند.