۰ نفر

پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال؛

رمزارزها می توانند آینده پول باشند؟

۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳
کد خبر: 662712
رمزارزها می توانند آینده پول باشند؟

بازار رمزارزها با اینکه در نوامبر 2021 به اوج خود رسید، اما از ابتدای سال 2022 شاهد ریزش های قابل توجهی بوده و با وجود بهبود وضعیت در روزهای اخیر، هنوز با قیمت های سال گذشته فاصله قابل توجهی دارد. روند حرکت بازار رمزارزها در آینده به عوامل مختلفی از جمله قانون گذاری این حوزه در جهان، پذیرش رمزارزها به عنوان وسیله مبادله و پذیرش آنها به عنوان ارز قانونی در کشورهای سراسر جهان بستگی دارد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ با وجود اینکه رمزارزها اخیرا نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده‌اند، اما در مجموع عملکرد خوبی داشته و در برخی پلتفرم‌های تجارت الکترونیک پذیرفته شده‌اند.

در ابتدای سال جاری، بازار کریپتو برای سرمایه گذاران عالی به نظر می رسید. رمزارزی مانند بیت‌کوین جهش 61 درصدی را تجربه کرده بود، در حالی که اتریوم شاهد رشد 408 درصدی نسبت به سال گذشته بود.

پیش از این، آخرین باری که رمزارزها شاهد رشد قابل توجهی بودند در سال 2017 بود اما به زودی در سال بعد با کاهش مواجه شد. بازار در سال 2021 شروع به تجربه اصلاحاتی کرد که به دنبال آن شاهد رشد بود.

متأسفانه، بازار در اکثر سال 2022 عملکرد ضعیفی داشته است. روند نزولی در بهار سال جاری وجود داشت و بازار سهام به دلیل عوامل مختلفی از جمله حمله روسیه به اوکراین، تورم فزاینده و مسائل مربوط به اقتصاد کلان به دلیل همه‌گیری افت کرد. از این رو، بازار رمزارزها نیز با پیروی از بازار سهام، روند نزولی در پیش گرفت و سریعتر از حد انتظار شروع به سقوط کرد.

حال برای سرمایه گذاران و کاربران این سوال مطرح می‌شود که وضعیت بازار در سال 2023 و پس از آن به چه صورت پیش خواهد رفت؟ آیا در آینده به عنوان روشی برای پرداخت فراگیر خواهد شد؟ 

پیش‌بینی عملکرد بازار رمزارزها تا پایان سال 2022

به نظر می‌رسد که بازار رمزارزها پس از عملکرد ضعیف خود در ژوئن 2022، اکنون تا حدودی بهبود یافته است. تنها در ماه جولای، قیمت بیت کوین تا 23 درصد افزایش یافت. در اوایل آگوست همین سال، بیت کوین از حدود 17708 دلار به 24000 دلار رسید. در این زمان، قیمت اتریوم نیز 58 درصد افزایش یافت.

با نزدیک شدن به ماه سپتامبر، رمزارزهای پیشرو مانند بیت کوین و اتریوم به احتمال زیاد رشد بالایی نخواهند داشت، اما ممکن است مانند ابتدای سال ریزش قابل توجهی را تجربه نکنند.

یکی از عواملی که به نظر می‌رسد بر ریزش بیت‌کوین تاثیر داشته، افشاگری‌های اخیر تسلا بوده که 75 درص از 1.5 میلیارد دلار دارایی بیت کوین خود را فروخته است. این موضوع باعث شد که سرمایه‌گذاران بر این باور باشند حمایت اندکی که این کوین داشت از بین رفته است.

ارزش بازار رمزارزها در حال حاضر کمی بیشتر از 1 تریلیون دلار است، در حالی که میزان آن در نوامبر 2021 به 3 تریلیون دلار رسید. همچنین یکی دیگر از بخش‌هایی که در سال 2022 وضعیت سختی داشته، بازار وام‌های رمزارزی بوده است.

یک بحران نقدینگی وجود داشته است که منجر به یک فرآیند اهرم‌زدایی شد و تا ماه جولای مرگ چندین واحد تجاری را در پی داشت. با وجود تمام این موارد، انتظار می‌رود که ارزهای دیجیتال تا پایان سال همچنان پر جنب و جوش باقی بمانند، اما ممکن است تعداد کمی از سرمایه‌ها دوباره شاهد رشد نباشند.

آیا رمزارزها به کف قیمتی خود رسیده‌اند؟

بسیاری از تحلیلگران این صنعت بر این باورند که بازار رمزارزها تقریبا در ژوئن 2022 به پایین ترین حد خود رسیده و اخیرا شاهد بازگشت بوده است.

اهرم‌زدایی وویجر، سلسیوس و بسیاری دیگر از شرکت‌های ارز دیجیتال نشانه‌ای از این است که بازار رمزارزها در حال حاضر به کف قیمتی خود رسیده است.

به نظر می‌رسد که بدترین وضعیت بازار پشت سر گذاشته شده و سرمایه‌گذاران خرد اخیرا دلیل بهبود وضعیت آن بوده‌اند.

یکی دیگر از دلایلی که مردم بر این باورند که وضعیت بازار رمزارزها بهبود خواهد یافت، اقدامات نهادهای دولتی برای مقابله با تورم است. اقدامات فدرال رزرو باعث خوش‌بینی سرمایه‌گذاران شده و باعث شده که آینده برای بازار رمزارزها خوب به نظر برسد.

بین ماه‌های آگوست و اکتبر، سرمایه‌گذاران به دنبال این هستند که ببینند آیا SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده) اقداماتی را در مقابل امنیت صرافی‌ها انجام می‌دهند یا خیر. هر گونه اوراق بهادار رمزارزی که تحت تأثیر قرار گیرد، کاهش خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود قانون پیشنهادی که به دنبال طبقه‌بندی برخی از کوین‌ها به عنوان اوراق بهادار است، به ‌احتمال ‌زیاد اجرا نشود و از این رو باعث کاهش نگرانی سرمایه‌گذاران شود.

پیش بینی بازار رمزارزها برای سال 2023 و پس از آن چیست؟

هنوز نمی توان پیش بینی کرد که ارز دیجیتال در سال 2023 و پس از آن به کدام سمت خواهد رفت. با این حال، مسیر آن را چندین موضوع در مورد قانون‌گذاری و پذیرش رمزارزها به عنوان وسیله مبادله تعیین می کند.

در ادامه چندین نکته برای تعیین جهت حرکت رمزارزها ذکر می‌شود:

قانون‌گذاری رمزارزها در ایالات متحده و سایر کشورهای بزرگ

پذیرش پرداخت های رمزارزی در بازار انبوه

روند حرکتی صندوق‌های قابل معامله که مبتنی بر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است

هر کشوری که رمزارزها را به عنوان ارز قانونی می‌پذیرند

آیا ارز دیجیتال می تواند آینده پول باشد؟

انتظار می رفت که چارچوبی برای مقررات جهانی ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد. با این حال، به نظر می رسد اتفاق نظر وجود نداشته باشد؛ زیرا برخی از کشورها پیش از این استفاده از ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کرده اند در حالی که برخی دیگر مانند السالوادور رمزارزها را به عنوان ارز قانونی پذیرفته‌اند. بنابراین، داشتن یک چارچوب قانونی پذیرفته شده برای کار با ارزهای دیجیتال، زمان زیادی طول خواهد کشید.

در این بین، انتظار می رود روز به روز افراد بیشتری از ارزهای دیجیتال در تراکنش های روزمره خود استفاده کنند. در حال حاضر، استفاده از ارزهای دیجیتال در سراسر اینترنت گسترده شده و کازینوها و بازارهای آنلاین در آن پیشرو هستند. چندین فروشگاه فیزیکی نیز پذیرش رمزارزها را آغاز کرده‌اند.

در واقع، ارز دیجیتال می تواند آینده پول باشد. چندین مزیت، آن را به راهی ایده آل برای تبادل ارزش کالاها و خدمات در سراسر جهان تبدیل می کند. اولین مزیت، تغییر ناپذیری و غیرمتمرکز بودن آن است.

علاوه بر این، ارز دیجیتال به مردم این آزادی را می دهد که بدون نگرانی در مورد نرخ مبادله خرید ارز کشور میزبان، از سراسر جهان خرید کنند. این آزادی روز به روز افراد بیشتری را به سمت استفاده از ارز دیجیتال برای خریدهای آتی می کشاند.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که رمزارزها آمده‌اند که بمانند. احتمالا رمزارزها به رغم ریزش‌هایی که تجربه کرده‌اند، در آینده شاهد بازگشت خواهند بود و همچنان نقش مهمی را در بازار پول خواهند داشت.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را دارید، صرافی اوام‌پی فینکس، یکی از معتبرترین صرافی‌ها در داخل کشور به شمار می‌رود.

او ام پی فینکس اولین صرافی ارز دیجیتال با قابلیت حساب دمو در ایران است که بستری امن و سریع برای خرید و فروش بیت کوین و آلت کوین هایی نظیر اتریوم، کاردانو، پولکادات، دوج کوین و شیبا بپردازید.

او ام پی فینکس در حال حاضر از بیش از 100 بازار پشتیبانی می‌کند و شما در این بازارها می‌توانید ارزهای دیجیتال را بر پایه تومان یا تتر معامله کنید.

با استفاده از قابلیت خرید و فروش سریع نیز می‌توانید تمام دارایی خود را به صورت یک‌جا و تنها با یک کلیک به تتر یا تومان تبدیل کنید.

لازم به ذکر است که برداشت ریالی به مقصد 6 بانک مهم در او ام پی فینکس حتی در روزهای تعطیل به صورت کاملا آنی و به سایر بانک‌ها بر اساس سیکل پایا انجام می‌شود.