۰ نفر

همکاری بزرگ ایران، روسیه و ترکیه در حوزه بلاکچین؛

گذار به اقتصاد دیجیتال، فرصتی پیش روی صنعت کشور

۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبر: 658441
گذار به اقتصاد دیجیتال، فرصتی پیش روی صنعت کشور

سیروس وطنخواه، رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در کنفرانس تکنوبلاک اظهار کرد که تاثیر فناوری بلاکچین بر کشور بسیار قابل توجه است و حاکمیت باید تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سیروس وطنخواه، رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و رییس شورای سیاست‌گذاری همایش تکنوبلاک،در این همایش گفت: امروزه نوآوری‌های فناورانه از جنبه‌های کلیدی صنایع هستند. این جنبه سبب رقابت‌پذیری بین جوامع شده است. نوآوری‌های فناورانه نیازمند بستر لازم است. بستری که امروزه به اقتصاد دیجیتال معروف است.

سیروس وطنخواه توضیح داد: در اهمیت اقتصاد دیجیتال در کشورها آمارهای مختلفی وجود دارد. فناوری‌های دیجیتال مفاهیم اولیه اقتصاد را هم متحول می‌کند. در سال ٢٠٠٩ و وقتی نخستین بار رمزارزها وارد جهان شد، اینترنت برای نخستین بار جهت انتقال ارزش وارد کار شد.

وی اضافه کرد: تاثیرات این فناوری و کاربرد آن بر اقتصاد کشورها قابل توجه است و حاکمیت‌ها باید تصمیمات مهمی در این باره اتخاذ کنند. این موضوعات سبب می‌شود تهیه سیاست‌های نقش مالی پرمخاطره باشد. به همین خاطر سیاستگذاران و ناظران جهان در تلاشند تا تعادلی بین فین تک و ابزارهای مالی ایجاد کنند.

گذار به اقتصاد دیجیتال، فرصتی پیش روی صنعت کشور

وطنخواه توضیح داد: گذار اقتصاد دیجیتال کشورها را قادر می‌کند صنعت را بهبود بخشند و با صرفه‌جویی در زمان شرایط خود راه به بهره‌وری بهتری برسانند. مصرف کنندگان از طریق دسترسی به خدمات بهتر و هزینه کمتر، از شرایط بهتری بهره‌مند شده و به همین دلیل اقتصاد دیجیتال امر مهمی در کشورها محسوب می‌شود.

به گفته وطنخواه، اقدامات صورت‌گرفته برای برگزاری کنفرانس امروز اقدامات گسترده‌ای بوده است. جلسات متعددی بین نهادهای دولتی  کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس شرکت گرفت. جلسات متعددی بین انجمن‌های رمزارز ایران، روسیه و ترکیه انجام شد.

وی ادامه داد: محورهای کاری این کنفرانس انتقال تجربه در خصوص بهره‌برداری از فرصت‌ها و رفع چالش‌های پیش روی بلاک چین و... است.