۰ نفر

مایک مک گلون از بلومبرگ؛

بیت کوین در مسیر ۱۰۰ هزار دلار تا سال ۲۰۲۵

۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶
کد خبر: 642232
بیت کوین در مسیر ۱۰۰ هزار دلار تا سال ۲۰۲۵

مایک مک گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالا در بلومبرگ گفت: زمانی که این بازار نزولی در دارایی‌های ریسکی کاهش یابد و ارزش گذاری‌ها دوباره بهبود یابد، بیت‌کوین از سایر طبقات دارایی بهتر خواهد بود.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ مک گلون در گفتگو با میشل ماکوری، سردبیر و مجری اصلی کیتکو نیوز، گفت که بازارها در شرف یک "بازگشت بزرگ" هستند که در آن قیمت‌ها به معنای بازگشت به روند صعودی است. او گفت؛ "من فکر می کنم آنچه قرار است اتفاق بیفتد، این است که بازگشت بزرگ تازه شروع شده است. ممکن است مانند عواقب سال 1929 باشد. من فکر می‌کنم مانند عواقب سال 2008 خواهد بود، شاید مانند سال 1987. خیلی دیر شده است و همه دارایی‌ها در معرض خطر هستند؛ در همه جا، از آپارتمان‌های مسکونی در میامی و تورنتو گرفته تا بازار سهام. این تازه شروع به وقوع کرده است، بزرگترین تورم در 40 سال گذشته و در طول عمر بیشتر مردم تازه شروع شده است".

قیمت بیت‌کوین

مک گلون گفت: زمانی که دارایی‌های پرریسک شروع به بهبود کنند، بیت‌کوین "یکی از بهترین دارایی‌های روی زمین" خواهد بود. او گفت: "این مورد اصلی من است. چشم انداز من این است که فکر می‌کنم برخی از بهترین دارایی‌ها طلا، اوراق قرضه بلند ایالات متحده و بیت کوین خواهد بود".

2

مک گلون معتقد است که بزرگترین ارز دیجیتال هنوز در مسیر رسیدن به 100000 دلار تا سال 2025 است، اما ممکن است قیمت آن همچنان پایین تر از این زمان معامله شود، به خصوص که بیت‌کوین و NASDAQ هنوز همبستگی تنگاتنگی دارند. "در حال حاضر من کاملاً انتظار دارم که بیت‌کوین کمتر معامله شود. نمی‌دانم چقدر پایین تر، اما چیزی که کاملاً انتظار دارم این است که وقتی شکل پایه را می‌بینیم که قرار است اتفاق بیفتد، بیت‌کوین و اتریوم باید جلوتر بیایند، زیرا آنها را می‌بینیم. او گفت: "برای مدت طولانی بهتر عمل کرده‌ام".

مک گلون خاطرنشان کرد: "محدوده 30 هزار دلار یک محور پشتیبانی بسیار خوب در بیت‌کوین است. می‌تواند به 20000 برسد، من شک دارم که این اتفاق بیفتد، اما من کاملاً انتظار دارم ظرف دو سال آینده، دوباره به 100،000 دلار برسد. این فقط یک مسئله زمان است. این صرفاً اندازه گیری است، عرضه براساس کد کاهش می‌یابد، تقاضا و پذیرش در حال افزایش است".

مک گلون در پاسخ به این سوال که چرا بیت کوین مانند یک دارایی امن و به عنوان محافظ در برابر تورم رفتار نکرده است، گفت: "این یک دوره گذار است. باید یکی از مهم ترین دارایی‌های ریسک پذیر در تاریخ بشریت باشد. چیزی که من می‌بینم انتقال به یک دارایی بدون ریسک است".

3

تورم یا تورم زدایی؟

مک گلون معتقد است که کاهش تورم، نه تورم بیشتر، به دنبال این بازگشت بزرگ قیمت دارایی‌ها خواهد بود. در این باره او گفت؛

"من فکر می‌کنم که ما به کاهش تورم برمی‌گردیم و بهترین راه برای کاهش قیمت این است که قیمت‌ها را افزایش دهیم و سپس آنها را پایین بیاوریم و این همان کاری است که ما انجام می‌دهیم. ما در روزهای اولیه کاهش قیمت هستیم. در بازار سهام، این واقعیت که هر چه بیشتر با انقباضات [فدرال رزرو] مواجه است و در حال حاضر 30 درصد کاهش یافته، چیزی است که اکثر افرادی که در 40 سال گذشته سرمایه گذاری کرده اند، ندیده‌اند. این دنیای جدیدی از اقتصاد است".

مک گلون خاطرنشان کرد که یکی از شاخص‌های کاهش تورم آینده را می‌توان در بازارهای نفت خام یافت. او گفت: "نفت خام درست مانند سال 2008 در حال بازی است. در 3 ژوئیه به اوج خود رسید و سپس در پایان سال به 40 دلار رسید. این باعث کاهش شدید تورم شد. من امسال مشابهی می‌بینم".

4

پیشرفت‌های فناوری درازمدت، فشارهای کاهش تورم بیشتری را تشدید خواهد کرد.

"حقیقت کلیدی این است که پیشرفت سریع فناوری به شدت تورم زا است. ما به تازگی در حال دریافت یک نقطه از این روند هستیم. واقعیت کلیدی که اکثر مردم باید بدانند این است که عرضه پول ایالات متحده، حدود یک سال پیش، به بالاترین حد خود رسیده است. به صورت سالانه، 26 درصد بود، اکنون در حال بازگشت است. این عامل شماره یک تورم است: عرضه پول در حال بازگشت است، همه چیز به حالت عادی باز می‌گردد".

طلا و نقره

در این گزارش صحبت از دو فلز گران‌بهای طلا و نقره هم به میان آمد که در این باره مک گلون گفت، "من فکر می‌کنم آنچه طلا به آن نیاز دارد، یک نقطه عطف کلیدی است. آنچه قرار است در طلا اتفاق بیفتد زمانی است که شاهد اوج کمی در بازده اوراق قرضه بلند مدت باشیم، پایانی کوچک بر تمام این انتظارات صعودی از سوی فدرال رزرو، که قرار است از پایین تر به دست آید. بازار سهام، طلا اوج می‌گیرد".

5

وی افزود که نقره در کوتاه مدت عملکرد بدی خواهد داشت، زیرا اقتصاد با کاهش تورم و کندی رشد تولید ناخالص داخلی مواجه است. مک گلون گفت: "من اکنون بیشتر به نقره یک فلز صنعتی نگاه می‌کنم". "این واقعاً با مس گیر کرده است. مس در سال کاهش یافته است و به نظر من این شاخص کلیدی من است. افت قیمت مس با افزایش قیمت نفت خام، نشان دهنده عملکرد ضعیف مس و نقره در سال جاری است و به ما نشان می‌دهد. اینها فلزاتی هستند که در 5، 10، 20 سال آینده باید بهترین عملکرد را داشته باشند، اما در کوتاه مدت این واقعیت که آنها در مقابل نفت خام در حال شکست هستند، تصویر بزرگتری از رکود را در سطح جهانی، نشان می‌دهد".

در بلندمدت، مک گلون گفت که نسبت به نقره و مس خوش بین است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.