۰ نفر

نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال- بخش دوم؛

چه کنیم دزد به کیف پول کریپتویی ما نزند؟

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۰
کد خبر: 628495
چه کنیم دزد به کیف پول کریپتویی ما نزند؟

ذخیره ارز دیجیتال در کیف پول‌های امانی (Custodial Wallet)؛ کیف پول‌های امانی می‌توانند به عنوان گزینه‌های پیش فرض، برای ذخیره سازی ارزهای رمزنگاری‌شده در نظر گرفته شوند. در این حالت شخص ثالثی رمز ارز شما را از طریق ذخیره سازی سرد (آفلاین)، ذخیره‌ سازی گرم (آنلاین) یا ترکیبی از این دو، برای شما نگه می‌دارد.

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ وقتی از صرافی‌ها، اپلیکیشن‌ها یا کارگزاران سهام، کوین یا توکنی را می‌خرید، معمولاً آن را در کیف پولی که کنترل می‌کنند، قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید خودتان آن را ذخیره کنید، باید آن را به کیف پول سرد یا گرم خود منتقل کنید.

با این حال، هر پلتفرم رمزنگاری این امکان را نمی‌دهد. برخی از کارگزاران سهام و صرافی‌ها فقط به شما اجازه خرید و فروش ارز دیجیتال را می‌دهند و اما آن را به جایی منتقل نمی‌کنند. بنابراین در این صورت، تنها گزینه استفاده از کیف پول امانی آن‌هاست. بسیاری از سرمایه گذاران بدون هیچ مشکلی از این دسته کیف پول‌ها استفاده می‌کنند. این نوع کیف دارای مزایایی هستند:

نیاز به کمترین میزان کار و مسئولیت از جانب کاربر را دارند.

از آنجایی که رمز ارز شما در حساب کاربری شما ذخیره می‌شود، اگر بخواهید آن را معامله کنید، دسترسی به آن آسان است.

تا زمانی که بتوانید به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید، لازم نیست نگران گم شدن کیف پول رمزنگاری خود باشید و می‌توانید به رمز ارزهای خود دسترسی داشته باشید.

کیف پول غیر کاستدی با کیف پول کاستدی چه فرقی دارد؟ • خدمات ارزی Pay۹۸

کیف پول رمز ارز

از طرف دیگر، شخص ثالث رمزارز شما را کنترل می‌کند. شما به تدابیر امنیتی آن متکی هستید و باید اطمینان حاصل کنید که حساب شما را قفل نمی‌کند. اگرچه کیف پول‌های امانی به اندازه استفاده از کیف پول دیگر ایمن نیستند، اما گزینه بسیار راحت‌تری برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند. اگر تصمیم دارید از این نوع کیف پول استفاده کنید، مطمئن شوید که پلتفرمی که انتخاب می‌کنید، استانداردهای امنیتی بالایی دارد.

​سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

لینک مرتبط : بخش اول