۰ نفر

در پی گسترش اقتصاد دیجیتال مطرح می شود؛

اتریوم چگونه استخراج می شود؟

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبر: 623594
اتریوم چگونه استخراج می شود؟

با توجه به گسترش بلاکچین و مشخص شدن فواید و مزایایی که در جهان مالی و پولی داشته به کارگیری آن برای کاربرد هایی فراتر از پرداخت های مالی نیز مورد توجه فعالان این حوزه واقع شده است. بیت کوین به عنوان مهم ترین رمزارز موجود در بازار کریپتوکارنسی دارای هدفی مبنی بر ایجاد یک سیستم جهانی همتا به همتا و غیر متمرکز برای پرداخت است اما جالب است بدانید که بلاکچین برای کاربردهای دیگری نیز می تواند مفید باشد و جنبه های مختلفی از زندگی افراد را در بر بگیرد. اتریوم این فضا را برای کاربران ایجاد می‌کند. اکنون بسیاری از امور در حال حرکت به سمت غیرمتمرکز شدن است. برای مثال پیاده کردن آثار هنری در شبکه های بلاکچین( ان اف تی) و فروش آن ها، امور مالی غیرمتمرکز(دیفای)، برنامه‌های غیرمتمرکز(دی اپ)وغیره از جمله کاربردهایی است که می توان برای بلاکچین شرح داد.

اقتصاد آنلاین - فرناز حیدری؛ با استفاده از اتریوم به عنوان دومین ارزدیجیتال مهم بازار کریپتوکارنسی، توسعه دهندگان می‌توانند از بلاکچین این رمزارز برای پیاده سازی کدهای برنامه نویسی استفاده کنند به عبارت دیگر امور مختلف زندگی افراد می تواند در قالب قراردادهای هوشمند یا همان اسمارت کانترکت ها شکل بگیرد.

حال پس از آشنا شدن با کاربرد های بلاکچین اتریوم می‌توانیم توضیح بیشتری از شبکه آن ارائه کنیم. در واقع می‌توان گفت اتریوم تا حدودی به شبکه بیت کوین شباهت دارد. مکانیزم  شبکه اتریوم بر اساس ماشین حالت مبنی بر داده های ورودی شکل گرفته است یعنی با ورود اطلاعات جدید حالت این شبکه تغییر می کند.

استخراج اتریوم نیز مانند بیت کوین طی ایجاد یک بلوک جدید در زنجیره ایجاد می شود. نودهای ماینر بعد از تایید و حفظ  اطلاعات تراکنش ها پاداشی در ازای تشکیل بلوک جدید دریافت می کنند. پاداش اضافه کردن یک بلاک جدید به بلاکچین اتریوم، معادل 2 واحد اتر  است که همراه با کارمزد تراکنش‌ها و هزینه‌های پردازش کد، به ماینر می‌رسد.

در استخراج شبکه اتریوم هر دو سال یک بار هاوینگ رخ می‌دهد که این زمان در بیت کوین هر چهار سال یک بار است، به عبارت دیگر هر دو سال یک بار پاداشی که برای تشکیل بلوک های جدید به ماینر ها تعلق میگیرد نصف می شود. علاوه ‌بر آن بر خلاف بیت کوین که تعداد محدودی از آن وجود دارد تعداد اتریوم بی نهایت است.

استخراج اتریوم چگونه است؟

در الگوریتم استخراج اتریوم یا همان اثبات کار نودها صحت  تراکنش‌های اتر یا همان اتریوم را تایید و حفظ می‌کنند. ماینرها در این فرایند توکن‌ها و بلاک‌های جدید ایجاد می کنند که در نهایت هر ماینر که بتواند هش بلوک جدید را پیدا کند در ازای فعالیت موفقیت‌آمیز خود پاداش دریافت می‌کند.

الگوریتم اثبات کار یا همان Poof of work، معروف‌ترین الگوریتم اجماع(روش هایی که طبق آن اعضای یک شبکه به توافق می رسند) در بلاکچین رمزارزها است. در الگوریتم اجماع کاربران به منابع اطلاعاتی به طور یکسان دسترسی دارند. هدف این الگوریتم این است که با خروج یک یا چند کاربر از شبکه، ضرری به کل سیستم وارد نشود. اولین بار از الگوریتم اجماع اثبات کار در بیت کوین استفاده شد اما مفهوم و کاربرد آن محدود به بیت کوین نیست.