۰ نفر

آیا درآمدزایی از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه ممکن است؟

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبر: 621171
آیا درآمدزایی از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه ممکن است؟

با ظهور ارزهای دیجیتال و فراگیر شدن فناوری بلاک چین شاهد تغییرات زیادی در دنیا بودیم. یکی از تحولاتی که این فناوری ارائه کرد روش‌های جدید برای درآمدزایی بود.

 معمول‌ترین روش این است که یک ارز را با قیمت مناسب بخرید و زمانی که رشد کرد بفروشید. این روش اگرچه بسیار مناسب است اما مشکل آن نیاز به سرمایه اولیه است. در حال حاضر افراد زیادی به‌ویژه تازه‌کارها سرمایه لازم برای شروع را ندارند. با وجود این، جای نگرانی نیست زیرا روش‌های زیادی برای درآمدزایی از ارزهای دیجیتال وجود دارد.

دقت کنید که این روش‌ها تنها گزینه‌های موجود نیستند و راه‌های دیگری برای درآمدزایی وجود دارد اما چون این روش‌ها رایج‌تر هستند درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد. حتی ممکن است در آینده با فراگیر شدن ارزهای دیجیتال روش‌های دیگری برای درآمدزایی ایجاد شود. تا انتها این مطلب را دنبال کنید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

آیا درآمدزایی از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه ممکن است؟

درآمدزایی از ارزهای دیجیتال با ایردراپ (Airdrop)

اولین روشی که قصد داریم به شما معرفی کنیم شرکت در ایردراپ‌های معتبر است. ایردراپ فرایندی است که در آن به تعدادی از کاربران یک شبکه خاص، ارز هدیه داده می‌شود. این هدیه می‌تواند به دلیل همراهی طولانی‌مدت، ساختن آدرس در بستر شبکه ارز جدید، ترید کردن مداوم و... باشد.

در سال گذشته میلادی برخی از این ایردراپ‌ها مبالغ بسیار بالایی به کاربران دادند که از آن‌ها با نام ثروت باد‌آورده یاد می‌شود. برای ایردراپ باید کیف پول را در اختیار پروژه قرار دهید به همین دلیل توصیه می‌کنیم یک کیف پول جدید و خالی از هر ارز بسازید و سپس آدرس خود را در اختیار پروژه جدید قرار دهید. البته اگر ایردراپ در بستر پلتفرم‌های دیگر (مانند صرافی) باشد نیاز به این کار نیست.

موضوع مهم در این روش درآمدزایی از ارزهای دیجیتال، شناسایی ایردراپ‌های معتبر است که واقعا آینده مناسبی داشته باشند و یا مبلغ دریافتی مناسب باشد. وب‌سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) معمولا ایردراپ‌های پیش رو را معرفی می‌کند اما به‌هیچ‌وجه تضمین مناسب یا آینده‌دار بودن این پروژه‌ها نیست. به هر ترتیب می‌توانید برای دسترسی به این ایردراپ‌ها از این لینک استفاده کنید.

میکرو تسک و فاست (faucet)

میکروتسک ها همان طور که ممکن است از نامش حدس زده باشید وظایف کوچک و ساده‌ای هستند که تقریبا هر شخص می‌تواند آن‌ها را انجام دهد. این وظایف ساده به صورت آنلاین انجام می‌شوند و در ازای آن‌ها به شما با ارز دیجیتال پاداش داده می‌شود. تنوع فعالیت‌هایی که باید انجام دهید بسیار زیاد است و تقریبا شامل هر چیزی می‌شود. برای مثال تماشای ویدئو، دانلود کردن یک اپلیکیشن، پرکردن پرسش‌نامه‌های آنلاین، پیداکردن باگ‌های یک سایت و... مثال‌هایی از میکروتسک هستند.

ازآنجاکه پرداخت با ارزهای دیجیتال، ساده و سریع است، این روش پرداخت بسیار رایج شده و کاربران می‌توانند بعد از دریافت ارز، آن را بفروشند. دقت کنید که در این روش درآمدزایی از ارزهای دیجیتال ممکن است ترکیبی از وظایف نیاز باشد تا به شما پاداش داده شود. برای مثال اول یک اپلیکیشن خاص را دانلود و سپس از طریق آن ویدئو تماشا کنید. در سال 2021 با انجام همین میکروتسک‌های ساده مبالغ مناسبی به دست کاربران رسید که یکی از آن‌ها ایردراپ معروفی به نام Swash بود.

آیا درآمدزایی از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه ممکن است؟

فاست، شیر آب دریافت بیت کوین

روش دیگری نیز وجود دارد که آن را با نام فاست می‌شناسند و به شما بیت کوین یا ارزهای دیگر داده می‌شود. در این روش مانند میکروتسک در ازای فعالیت‌ها به شما پاداش داده می‌شود که معمولا از جنس بیت کوین است. این کار بیشتر توسط وب‌سایت یا اپلیکیشن های خاص انجام می‌شود و البته مقدار پاداش ناچیز است. این روش ممکن است علاوه بر مواردی که در قبل گفته شد نیازمند کلیک بر روی لینک خاص (احتیاط کنید)، کامل کردن پازل یا فعالیت‌های دیگر باشد.

در سال 2010 و زمانی که گوین اندرسون (از اولین توسعه‌دهنده‌های بیت کوین) سعی داشت بیت کوین را به همه معرفی کند به هر شخص 5 بیت کوین هدیه می‌داد. البته دیگر چنین چیزی محال است و جایزه‌ها بسیار ناچیز شده‌اند. در آن زمان هدف این بود که بیت کوین و استفاده از آن فراگیر شود و هم اکنون نیز این کار با هدف‌های دیگر انجام می‌شود که برای هر دو طرف سود دارد.

هدف از این روش افزایش محبوبیت یک پلتفرم خاص معرفی یک محصول و... است. ازآنجاکه زحمت خاصی هم ندارد نباید انتظار بازده زیادی داشته باشید. 

پلتفرم‌های زیر تعدادی از سایت‌های معروف برای فاست و میکروتسک است.

  • Cointipy
  • Bitcoinker
  • Blockchain Poker
  • Moon Bitcoin
  • FreeBitcoin
  • BitFun
  • SatoshiLabs
  • FreeBitcoins

درآمدزایی از ارزهای دیجیتال با بازی های بلاک چینی

یکی از جذاب‌ترین روش‌های موجود برای درآمدزایی از ارزهای دیجیتال، بازی‌کردن است. به این نوع بازی‌ها Play to Earn یا پرداخت به ازای بازی‌کردن گفته می‌شود. پرداخت‌های شما بیشتر با ارز دیجیتال (معمولا ارزهای موجود در بستر اتریوم) انجام می‌شود و با فروش آن‌ها می‌توانید درآمد داشته باشید. هر بازی یک توکن اختصاصی دارد و زمانی که به حد معین رسید می‌توانید آن‌ها در اختیار بگیرید.

درآمدزایی از ارزهای دیجیتال با رفرال گیری

یکی از روش‌های جالب برای درآمدزایی از ارزهای دیجیتال رفرال گیری است که اگر به خوبی از آن استفاده کنید درآمد مناسبی نصیب شما می‌شود. تقریبا تمامی صرافی‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال این قابلیت را دارند. در این روش باید در صرافی یک حساب کاربری بسازید و سپس یک کد به نام کد رفرال یا معرف به شما داده می‌شود. این کد را به دوستان، آشنایان یا مخاطبان خود معرفی کنید تا صرافی نیز در مقابل به شما پاداش دهد.

این رویکرد یک روش برای تبلیغ کردن صرافی است و حتی در دیگر بازارهای مالی هم به چشم می‌خورد. زمانی که شما افراد دیگر را تشویق به ثبت‌نام در صرافی کنید حتی اگر درصد کمی از آن‌ها واقعا تریدر و یا سرمایه گذار باشند هنوز هم برای صرافی سودآور است. 

به چند روش به شما و فردی که از کد شما استفاده کند پاداش داده می‌شود. این پاداش‌ها شامل تخفیف در معامله و ایردراپ می‌شود. معمولا صرافی ارز بومی شبکه خودش (در صورت وجود) را پاداش می‌دهد که با فروش آن می‌توانید درآمد داشته باشید. همچنین اگر فردی به صورت غیرمستقیم از کد شما استفاده کند (برای مثال دوستِ دوست شما) باز هم به شما پاداش داده می‌شود.

بررسی بازده رفرال گیری

بازده این روش به اندازه ایردراپ نیست اما اگر بتوانید تعداد افراد زیادی را به صرافی یا هر پلتفرم دیگری معرفی کنید درآمد شما معقول خواهد شد. درصورتی‌که یک شبکه بزرگ بسازید دیگر افرادی که معرفی کرده باشید کار شما را راحت می‌کنند زیرا هر شخصی که از کد آن‌ها استفاده کند به‌صورت غیرمستقیم به شما نیز سود می‌رساند.

صرافی‌های زیر گزینه‌های مناسبی هستند زیرا تعداد کاربران آن‌ها مناسب است و در میان صرافی‌های شناخته شده بازار قرار دارند:

  • کوکوین
  • بای بیت
  • هات بیت
  • کوینکس

همچنین شما میتوانید برای این منظور بهترین صرافی ارزدیجیتال ایرانی را هم انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری

در حال حاضر درآمدزایی از بلاک چین به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که برخی از آن‌ها بازده بالا و برخی دیگر بازده پایین دارند. به‌طورکلی این روش‌ها بر اساس بازده به 3 دسته تقسیم می‌شوند. برخی از این روش‌های درآمدزایی از ارزهای دیجیتال مانند ایردراپ بازده بالا، برخی مانند رفرال گیری بازده متوسط و برخی دیگر مانند فاست بازده کم دارند. روش مناسب خود را پیدا کرده و هرچه زودتر دست به کار شوید.

برای آشنایی با جدیدتری روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال میهن سیگنال را دنبال کنید.