۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

در فضای متاورس طواف کعبه کنید! / آینده تکنولوژی متاورس

۲ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۲۴
کد خبر: 592587
در فضای متاورس طواف کعبه کنید! / آینده تکنولوژی متاورس

هفته گذشته حساب رسمی حرمین در فیسبوک که حساب رسمی و مسئول در خصوص حج و عمره است، اعلام کرد که از این به بعد مسلمانان می توانند در فضای متاورس از خانه خدا دیدن کنند.

اقتصادآنلاین - شیرکو سهرابی؛ متاورس از حوزه های جدید فضای رمز ارزها است که این روزها سر و صدای زیادی در فضای مجازی ایجاد کرده است . دلیل اصلی اهمیت ویژه بزرگان فناوری و مالی دنیا به این حوزه، کاربردهای منحصر به فرد آن است که می تواند در تمام حوزه ها(مثل گردشگری،زیارت، مسافرت، خرید و فروش ملک و خانه و اجناس، کنفرانس کاری و درسی و ...) به خوبی فرصت سرمایه گذاری ایجاد کند. عربستان اخیرا با ایجاد فضای کعبه در متاورس شروع فعالیت خود در این حوزه را شروع کرده است.

 سایت خبری the new arab   هفته گذشته اعلام کرد که  کشور عربستان با ایجاد یک طرح جدید سعی کرده است این امکان را به مسلمانان جهان بدهد که بتوانند در فضای متاورس و در خانه خود، خانه خدا را ببیند به حجرالاسود دست بزنند و در فضای مسجدالحرمین قدم بزنند. عبدالرحمان السدیس، رییس کمیته مدیریت این مساجد، پیش تر اعلام کرده بود سعی بر این بوده که علاوه بر حس شنوایی و دیداری، حس لامسه و بویایی افراد نیز درگیر شود تا با کیفیت بسیار بهتری موقعیت خود را تشخیص دهند. اما در حال حاضر  افراد فقط می توانند فضای کعبه را ببینید و صداهای رمز نگاری شده را بشنوند.

  در هر صورت نکته جالب توجه آن است که دنیا به شدت در حال تغییر است و متاورس می تواند در بسیاری از جنبه های زندگی که حتی فکرش را نمی کنید شما را جذب خود کند. مثلا تصور اینکه شما در تختخواب خود باشید ولی با همان لباس و در همان زمان و مکان در جلسه شرکت یا کلاس دانشگاه حضور یابید! شاید این سوال مطرح شود که در حال حاضر برنامه های زیادی مثل شات و اسکایپ و غیره نیز این کار را می کنند. اما نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که شما فارغ از بعد زمان و مکان دقیقا در فضا و مکان دلخواه خود حضور می یابد و آن را درک و حس می کنید. مثلا در کلاس مجازی نمی توانید دمای اتاقی که استاد شما در حال تدریس است درک کنید یا گرد و خاکی که در فضای اتاق است را بو کنید. ولی در فضای متاورس این اتفاق می افتد!

 هدف از ذکر تمام مطالب مذکور این بود که شما را با اهمیت باور نکردنی متاورس آشنا کنیم. فضایی که بزرگترین ابر رسانه جهان یعنی فیسبوک نام خود را به آن تغییر داده است و دیگر شرکت های بزرگ دنیا نیز به دنبال راهی برای ورود به دنیای متاورس هستند. بنابراین این فرصت می تواند برای سیاستمداران کشور و هر فرد به تنهایی فوق العاده باشد و از ظرفیت های این تکنولوژی بی نظیر نهایت استفاده شود.