۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا بیت کوین هنوز در دستیابی به کانال ۴۰هزار دلاری موفق نشده است؟

۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲
کد خبر: 548032
چرا بیت کوین هنوز در دستیابی به کانال ۴۰هزار دلاری موفق نشده است؟

با توجه به بررسی‌های تکنیکال بازار رمزارزها، در حال حاضر عواملی مانند قدرت گرفتن دلار آمریکا و همچنین افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا، می‌تواند مانع رشد بیشتر قیمت بیت‌کوین در کوتاه مدت شود.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش کوین‌تلگراف، به نظر می‌رسد روند صعودی بیت‌کوین دوباره بازگشته است، اما افزایش قدرت دلار آمریکا، موج جدید ابتلا به کووید-۱۹ و حجم پایین معاملات، باعث تهدید بهبود فعلی شده است.

ماجرای بازار رمزارزها در طول چند ماه گذشته باعث ایجاد این سردرگمی شده که آیا بیت‌کوین لغزش دیگری را تجربه خواهد کرد یا در نهایت برای جهش جدید آماده می‌شود.

تاریخچه قیمت بیت‌کوین و داده‌های حاصل از اصلاحات قبلی حاکی از آن است که چالش فعلی برای این رمزارز برتر، به دلیل قدرت گرفتن دلار، احتمال کاهش محرک‌های اقتصادی و مجموعه‌ای از عوامل فنی مرتبط با عملکرد بیت‌کوین، می‌تواند برای مدت طولانی‌تری ادامه داشته باشد.

قدرت گرفتن دلار، بهبود بیت‌کوین را تهدید می‌کند

بر اساس  داده‌های ارائه شده از سوی دلفی دیجیتال Delphi Digital، یکی از بزرگترین عواملی که باعث ایجاد چالش در دارایی‌های با ریسک بالا در سراسر جهان می‌شود، قدرت گرفتن دلار است که به نظر می‌رسد پس از سقوط شاخص به زیر ۹۰ در اواخر ماه می، در تلاش برای یک روند معکوس بوده است.

افزایش قدرت دلار، روند صعودی یک ساله در بازده اوراق خزانه ۱۰ساله ایالات متحده را متوقف کرد که همچنین نشان دهنده از دست رفتن توسعه اقتصادی است که در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ دیده شد، و از طرفی موج جدید ویروس کرونا که بهبود اقتصادهای جهانی را مورد تهدید قرار داده است.

فراکتال و تقاطع مرگ نشان می‌دهد که روند اصلاحی هنوز به پایان نرسیده است

از آنجا که نمونه‌های قبلی "تقاطع مرگ" که در اواخر ماه ژوئن در نمودار بیت‌کوین مشاهده شد، هنوز نزولی باقی مانده، یک دوره اصلاحی را دنبال می‌کند که می‌تواند نزدیک به یک سال ادامه داشته باشد.

به گفته تحلیلگران  Delphi Digital، میانگین متحرک ۱۲ماهه به عنوان سطح حمایتی در حال آزمایش است و سقوط به زیر این سطح نشان دهنده روند نزولی بیشتر برای قیمت بیت‌کوین خواهد بود.

میانگین متحرک ۱۲ماهه، از نظر تاریخی برای بیت‌کوین یک سطح حمایتی کلیدی بوده؛ بنابراین نحوه عملکرد قیمت در نزدیکی این سطح می‌تواند تعیین کند که آیا روند صعودی فعلی ادامه خواهد یافت یا خیر.

به طور کلی، از آنجا که حجم پایین معاملات باعث نوسانات بیشتر می‌شود، معامله‌گران باید بیشتر احتیاط کنند.

یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال اذعان داشت: "اگر سطح کلیدی حدود ۳۰هزار دلاری شکسته شود، چشم‌انداز کوتاه مدت بیشتر نزولی خواهد شد."

وی افزود: "من لزوما گمان نمی‌کنم که شاهد افت چشمگیری که پس از دسامبر ۲۰۱۷، اوایل ۲۰۱۸ و تا پایان همان سال مشاهده کردیم باشیم. اما بر این باورم که با توجه به ساختار بازار، در کوتاه مدت نوسان داشته باشیم."

در نمودار ارائه شده، میانگین متحرک ۱۲ماهه قیمت بیت‌کوین را مشاهده می‌کنید؛

e33799f5-10a6-488b-9f08-d8d44ed4c351