۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سود سه رقمی رمزارزهای محبوب / بهترین عملکرد سه ماهه دوم از آن اتریوم و دوج‌ کوین شد

۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 545428
سود سه رقمی رمزارزهای محبوب / بهترین عملکرد سه ماهه دوم از آن اتریوم و دوج‌ کوین شد

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بهترین عملکرد در میان رمزارزها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به دوج‌کوین تعلق داشته است.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛   در اوایل سال ۲۰۲۱، از آنجا که سرمایه‌گذاران انتظار قیمت ۱۰۰هزار دلاری برای بیت‌کوین و ۵هزار دلاری برای اتریوم داشتند، این دو رمزارز در کانون توجه قرار گرفتند. با این حال، اکنون اتریوم و بیت‌کوین ۴۰درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت خود قرار دارند و روند نزولی اجازه نمی‌دهد که شاهد قیمت‌های باورنکردنی این رمزارزها باشیم.

در گزارش اخیر CoinMetrics، عملکرد بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها را در سه ماهه دوم مورد بررسی قرار داده و تحلیلگران دریافتند که حتی با روند اصلاحی قابل توجه بازار در تاریخ ۱۹می، بسیاری از دارایی‌ها این سه ماه را در محدوده سبز به پایان رساندند و دوج‌کوین با دستاورد ۳۹۲درصدی در صدر قرار گرفت.

قدرت شبکه اتریوم

یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در سه ماهه دوم افزایش قیمت اتریوم از هزار و ۹۷۱دلار در تاریخ ۱آوریل به بالاترین حد خود یعنی ۴هزار و ۳۶۲دلار در تاریخ ۱۱می بود که ۱۳.۲درصد رشد نشان داد.

کوین متریکس CoinMetrics تاکید کرد که قیمت اتریوم به دلیل افزایش مجدد سود خرده‌فروشی که تا حدی ناشی از رشد سریع توکن‌های غیر قابل تعویض بود، بهره‌مند شد.

پایان مثبت اتر، زمانی که با افت قابل توجه بیت‌کوین مقایسه می‌شود، همچنین باعث افزایش توجه به این آلت‌کوین برتر شد.

سود آلت‌کوین‌ها باعث کاهش سلطه بیت‌کوین شد

همانطور که پیش از این ذکر شد، بهترین عملکرد در سه ماهه دوم به دوج‌کوین تعلق گرفت که این فصل را با ۳۹۲درصد رشد به پایان رساند. بر اساس این گزارش، حساب‌هایی که حداقل ۱دوج‌کوین را در اختیار دارند، از ۳.۰۹میلیون در تاریخ ۱آوریل به ۳.۷میلیون در تاریخ ۳۰ژوئن افزایش یافت. افزایش حساب‌های دوج‌کوین در ماه ژوئن نیز ادامه پیدا کرد، در حالی که حساب‌های جدید اتر در پایان ماه می‌ثابت ماند.

در نتیجه رشد آلت‌کوین‌ها، تسلط بیت‌کوین در تاریخ ۳۰ژوئن به ۴۵درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح آن از جولای ۲۰۱۸ بود.

کوین متریکسCoinMetrics اشاره کرد که تنزل مقام بیت‌کوین عمدتا به دلیل سختگیری شدید چین در خصوص استخراج رمزارزها بود که در نتیجه منجر به کاهش ۵۰درصدی نرخ هش در سه ماهه دوم به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۱۹ شد.

این کاهش احتمالا موقتی است و با شروع مجدد کار ماینرها در مناطق جدید، نرخ هش باید سرانجام بهبود یابد، اما کوین متریکس CoinMetrics هشدار داد که این موضوع یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و باید امکانات کافی در دسترس باشد.