۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

آمار عجیب کلاهبرداری رمزارزی در آمریکا / با جرایم مربوط به بازار ارزهای دیجیتال آشنا شوید

۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲
کد خبر: 540903
آمار عجیب کلاهبرداری رمزارزی در آمریکا / با جرایم مربوط به بازار ارزهای دیجیتال آشنا شوید

آمار مربوط به جرایم رمزارزها به میزان قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته، که تنها بیش از ۸۰هزار مورد آن در سال ۲۰۲۰، در ایالات متحده گزارش شده است.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش فوربس، سال گذشته، در حالی که قیمت بیت کوین رشد را تجربه می‌کرد، کلاهبرداری‌های مربوط به رمزارزها در حال افزایش بود.

تنها در ایالات متحده، ۸۲هزار و ۱۳۵مورد جرم مربوط به رمزارزها، از جمله بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال گزارش شده است.

بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از سوی مرکز مطالعات رمزارزی Crypto Head، این ارقام، بیش از ۲۴۰۰۰درصد بیشتر از ۳۴۰مورد گزارش شده در سال ۲۰۱۶ بوده است. طبق گزارش Crypto Head، کلاهبرداری‌ها شامل موارد زیر است:

کلاهبرداری عرضه اولیه سکه

در این گزارش آمده است: "کلاهبرداران اغلب سرمایه‌گذاران را با عرضه اولیه سکه برای یک رمزارز کاملا ساختگی فریب می‌دهند."

طرح‌های پامپ و دامپ رمزارزها

برخی از افراد زمانی که قیمت‌ها پایین است، با تبلیغات و اظهارات گمراه‌کننده، دیگران را به خرید رمزارزها تشویق می‌کنند و این موضوع باعث افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت می‌شود. این کار معمولا برای آنها سود دارد اما باعث می‌شود که ارزش همان رمزارز بعد از مدتی پایین بیاید.

سرقت رمزارز

افرادی که حساب شما را هک کرده و بیت‌کوین یا سایر رمزارزهای شما را سرقت می‌کنند، در تاریخچه رمزارزها همیشه وجود داشته است.

تنها آمریکا نیست که کلاهبراری رمزارزها را تجربه می‌کند

الگوهای مشابهی در سایر نقاط جهان مشاهده شده است. در سال ۲۰۲۰ در استرالیا ۹هزار و ۶۸۹مورد جرایم رمزارزی گزارش شده، در حالی که میزان آن در سال ۲۰۱۶ صفر بود. در بریتانیا نیز در سال گذشته، ۸هزار و ۸۰۱ جرم مربوط به رمزارز مشاهده شد که افزایش قابل توجهی از ۷۰۴مورد در سال ۲۰۱۶ نشان داد.

در حالی که این ارقام قابل توجه بوده، اما کلاهبرداری‌ها و سرقت‌ مربوط به رمزارزهایی که گزارش نشده، در نظر گرفته نمی‌شود. گاهی مردم از اعتراف به فریب خوردن یا هک شدن حساب‌های خود خجالت‌زده هستند. اگر این جرایم گزارش نشده به داده‌ها اضافه شود، بدون شک سطح جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال بسیار بالاتر خواهد بود.

با این میزان جرم، تعجب‌آور نیست که به نظر می‌رسید سرمایه‌گذاران پول خود را از بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری‌های مشابه بیرون بکشند. بر اساس آمار ارائه شده از سوی یاهو فایننس، قیمت بیت‌کوین اخیرا از ۵۹هزار و ۳۸۴دلار در ماه آوریل، به حدود ۳۵هزار دلار سقوط کرده است. با این حال، از آنجا که سرمایه‌گذاران در طول دوران بیماری همه‌گیر به خرید ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند، قیمت بیت‌کوین هنوز هم ۲۹۱درصد بالاتر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.