۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بایننس چیست؟

۱۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱
کد خبر: 533607
بایننس چیست؟

سکه بایننس یا Binance Coin رمز ارزی است که توسط صرافی بایننس صادر می‌شود و با نماد BNB معامله می‌شود. سکه بایننس در بلاک‌چین اتریوم با استاندارد ERC 20 اجرا می‌شود و دارای حد ثابتِ حداکثر 200 میلیون رمز BNB است.

به گزارش اقتصادآنلاین، انتظار می رود که سکه بایننس عملکردهای صرافی بایننس و اکوسیستم آن را تقویت کند همچنین بایننس چندین مزیت را در اکوسیستم بایننس به ارمغان می‌آورد که شامل پرداخت کارمزدهای مربوط به معامله، هزینه‌های تبدیل یا مبادله، هزینه‌های نام نویسی (لیستینگ) و هر هزینه دیگری که مربوط به صرافی بایننس است، می شود.

در اولین سال شروع به کار، 50 درصد تخفیف برای معاملاتی که به وسیله بایننس انجام می‌شوند، ارائه می‌شود و هر سال درصد تخفیف به نصف کاهش می‌یابد. به این معنا که تخفیف سال دوم 25٪ ، تخفیف سال سوم 12.5٪ و تخفیف سال چهارم 6.25% است و از سال پنجم به بعد تخفیفی وجود ندارد.

همچنین می‌توان از سکه‌های بایننس برای سرمایه گذاری در ICOهای خاص استفاده کرد که از طریق برنامه لانچ‌پد بایننس Binance’s Launchpad ذکر شده‌اند. لیست ارزهای دیجیتال جدید در صرافی بایننس قابل مشاهده است و استفاده از بایننس بازار بی نظیری را برای تجارت انواع توکن‌های مجازی تثبیت شده و جدید فراهم می‌کند. 

توکن‌های کریپتو (crypto token) نیز حمایت حاصل از مشارکت‌های دیگر را جمع کرده‌اند که این موضوع به گسترش استفاده از آن کمک می‌کند. این خود شامل یک مشارکت با برترین و گران قیمت‌ترین پلتفرم جاریِ ویدیو زنده در آسیا یعنی، Uplive است که هدایای مجازی را برای توکن‌های BNB به 20 میلیون کاربر قدرتمند Uplive می‌فروشد. 

سکه بایننس همچنین توسط پلتفرم، برنامه تلفن همراه و کارت‌های ویزای موناکو، پرداخت‌های پیشگام و پلتفرم ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی) پشتیبانی می‌شود.

پلتفرم بایننس همچنین یک برنامه بازخرید دارد که بر اساس آن از 20٪ از سودهای خود برای خرید مجدد توکن‌های BNB استفاده می‌کند و تا زمانی که حداکثر 50٪ یا 100 میلیون توکن BNB بازخرید شوند آنها را از بین می‌برد. 

این روند تنها 100 میلیون توکن BNB را در گردش باقی می‌گذارد و به آن کمک می‌کند که ارزش قابل توجهی حفظ کند. در اواسط آوریل-2018، تیم بایننس اعلام کرد که سوزاندن 2,220,314 توکن BNB (تقریبا 30 میلیون دلار) را به اتمام رسانده است.

لازم به ذکر است که سوزاندن مداوم سکه با افزایش درصد سوزاندن براساس برنامه‌های مدوّن، سوددهی صرافی بایننس را تعیین می‌کنند.

این سکه در طی عرضه اولیه سکه (ICO) در جولای 2017 برای اولین بار به بازار عرضه شد. 10٪ یا به عبارتی 20 میلیون توکن BNB به سرمایه گذارانِ سهامدار، 40٪ یا 80 میلیون توکن به تیم مؤسس و 50٪ یا 100 میلیون باقی مانده را از طریق فرآیند ICO به شرکت کنندگان مختلف عرضه کرد.

تقریبا نیمی از دارایی جمع آوری شده در طی فرآیند ICO صرف برند سازی و بازاریابیِ بایننس شد، در حالی که حدود یک سوم برای ساخت پلتفرم بایننس و انجام تقویت‌ها و بهبودهای لازم در اکوسیستم بایننس استفاده شد.

سکه بایننس در اوایل آوریل 2018 حدود 1.4 میلیارد دلار سرمایه داشت. در حال حاضر، در رابطه با مبادله ارزهای فیات (نوعی از ارزهای دولتی) خدماتی ارائه نمی‌دهد و مبادله در BNB تنها به وسیله سکه‌های رمزی(cryptocoins)  مانند بیت‌کوین یا توکن‌های اِتِر، ممکن است بایننس نهایتا به ارز بومی صرافی غیرمتمرکز بایننس مبدّل شود.