۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اظهار نظر جدید ایلان ماسک در خصوص رمزارزها / پول فیات یا ارز دیجیتال؟

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۱
کد خبر: 530100
اظهار نظر جدید ایلان ماسک در خصوص رمزارزها / پول فیات یا ارز دیجیتال؟

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که اخیرا سر و صدای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده، در آخرین توییت خود اعلام کرد که وی رمزارزها را به پول فیات ترجیح داده و همچنان از آن پشتیبانی می‌کند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛  به گزارش رویترز، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، روز یکشنبه در توییتی اذعان داشت که در نبرد بین فیات (پول بدون پشتوانه) و رمزارزها، وی از ارزهای دیجیتال حمایت خواهد کرد.

ماسک در توییتر، در پاسخ به کاربری که نظر او را در خصوص افرادی که از وی عصبانی هستند پرسید، گفت: "نبرد واقعی بین فیات و رمزارز است. به طور کلی، من دومی را حمایت می‌کنم."

ماسک پیش از این نیز بیت‌کوین را با پول فیات مقایسه کرده و با توییت‌هایی که منتشر کرد باعث نوسان ارزش بیت‌کوین و دوج کوین شده بود.

در ماه فوریه، قیمت بیت‌کوین پس از اینکه تسلا اعلام کرد به ارزش ۱.۵میلیارد دلار ارز دیجیتال خریداری کرده و به زودی آن را به عنوان وجه پرداختی برای خرید خودروها می‌پذیرد، افزایش یافت.

با این حال، ایلان ماسک در ماه می‌اعلام کرد که تسلا دیگر بیت‌کوین را برای خرید ماشین نمی‌پذیرد که باعث سقوط قیمت این رمزارز شد. دلیل تغییر موقعیت این شرکت نسبت به ارزهای دیجیتال، نگرانی‌های زیست‌محیطی بود.

وی همچنین در اوایل ماه جاری در برنامه طنز تلویزیونی "Saturday Night Live"، ارز دیجیتال دوج‌کوین را "فریب" توصیف کرد و باعث سقوط قیمت آن شد.

ماسک دو روز پیش اطمینان داد که هیچ دوج‌کوینی از دارایی‌های خود را نفروخته و قصد آن را نیز ندارد.