۰ نفر

ساخت فضاهایی مدرن و منحصر به فرد با ساندویچ پانل آسیا

۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۶
کد خبر: 719813
ساخت فضاهایی مدرن و منحصر به فرد با ساندویچ پانل آسیا

ساندویچ پانل چیست؟

اگر تابه‌حال با واژه‌ای به نام ساندویچ پانل برخورد نکرده‌اید این مقاله دقیقاً برای شما نوشته شده است. همان طور که از عنوان این مقاله پیداست ساندویچ پانل هیچ‌گونه ارتباطی به مواد غذایی ندارد و جز مصالح ساختمانی پیش‌ساخته به شمار می‌رود که به دلیل ویژگی‌های ساختاری این نام برای آن انتخاب شده است. ساندویچ پانل همانند ساندویچ  خوراکی از دولایه مشابه و همسان در طرفین و یک‌لایه نرم‌تر در هسته تشکیل شده است. لایه‌های بیرونی از جنس ورق فلزی هستند که مقاومت فیزیکی ساندویچ پانل در برابر نیروهای فشاری و خمشی بر عهده این لایه‌ها است.

لایه میانی ساندویچ پانل نیز در برابر تبادلات انرژی مانند حرارت، برودت و صوت به شکل یک عایق عمل می‌کند. بر همین اساس ورق فلزی ساندویچ پانل از جنس ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و آلومینیوم است. فوم‌های به‌کاررفته در ساندویچ پانل‌ها نیز از انواع مختلفی همانند فوم پلی اورتان، فوم پلی استایرن، فوم اکس پی اس و فوم پشم سنگ تشکیل شده است. انتخاب نوع ورق و فوم ساندویچ پانل تماماً به نوع کاربری و محل احداث پروژه بستگی دارد.

 ساخت فضاهایی مدرن و منحصر به فرد با ساندویچ پانل آسیا

اما حتماً می‌پرسید اصلاً چرا باید از ساندویچ پانل استفاده کنیم؟ یا استفاده از سیمان و آجر چه اشکالی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم استفاده از ساندویچ پانل مربوط به حال حاضر نیست و این نوع مصالح از دهه 40 میلادی مورداستفاده قرار می‌گرفتند.  باتوجه‌به ویژگی‌های ساختاری ساندویچ پانل‌ها، این نوع مصالح بسیار سبک و درعین‌حال مقاوم هستند، همچنین پروسه تولید این مصالح بسیار کوتاه است در نتیجه این مزیت سبب می‌شود بازه زمانی اجرای پروژه بسیار کوتاه‌تر شده و در هزینه‌های ساخت‌وساز نیز به طرز چشمگیری صرفه‌جویی شود.

در حقیقت با ساندویچ پانل دیوار و سقف سازه شما به‌صورت پیش ساخته در یک بازه زمانی 10 الی 20 روزه در کارخانه آماده می‌شود و تنها نیاز به نصب و مونتاژ دارد در نتیجه با دردسرهای تأمین مصالح سنتی مثل آجر، سیمان، نیروی انسانی زیاد، صرف زمان و هزینه هنگفت مواجه نخواهید شد. ضمن اینکه ساندویچ پانل‌ها مانند مصالح ساختمانی سنتی ضایعات و نخاله ندارند. ساندویچ پانل‌ها به صورت کلی در دو نوع زیر تولید می‌شوند:

مزایای ساندویچ پانل‌ها به همین موارد ختم نمی‌شود؛  اگر به‌عنوان یک کارفرما یا سازنده مشغول خواندن این مقاله هستید می‌دانید که در برخی از انواع سازه‌ها صرفه‌جویی در مصرف انرژی و پایین آوردن هزینه‌های سرمایش و گرمایش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی‌های ساندویچ پانل‌ها جلوگیری از هدررفت انرژی سرمایی و گرمایی داخل محیط است که همانند یک عایق در برابر تبادلات انرژی عمل می‌کند. البته درجه عایق بودن ساندویچ پانل‌ها به نوع فوم به کار برده شده در ساختار ساندویچ پانل بستگی دارد.

برای مثال فوم پلی اورتان در بین فوم‌های موجود بالاترین مقاومت را در برابر تبادلات حرارتی دارد و فوم پشم سنگ، تنها فومی است که در برابر حریق و آتش‌سوزی تا چندین ساعت مانع گسترش آتش می‌شود به همین دلیل از این نوع فوم برای ساخت مراکز نظامی، سازه‌های chp استفاده می‌کنند.

 ساخت فضاهایی مدرن و منحصر به فرد با ساندویچ پانل آسیا

مشخصات فنی ساندویچ پانل

اگر قصد خرید ساندویچ پانل داشته باشید نیازمند دانستن مشخصات فنی درباره ساندویچ پانل‌ها هستید. یکی از مهم‌ترین نکات درباره ساندویچ پانل‌ها ضخامت ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل‌ها با ضخامت‌های مختلفی بر اساس نوع کاربری تولید می‌شوند. این ضخامت بین 3 الی 15 سانتی‌متر متغیر خواهد بود. طول ساندویچ پانل‌ها بر اساس سفارش مشتریان تولید و برش خواهد خورد. عرض ساندویچ پانل‌ها نیز به‌صورت ثابت در حدود 1 متر تولید می‌شود که این عدد برای شرکت‌های مختلف تولیدکننده تا حدودی متفاوت است.

ورق ساندویچ پانل‌ها نیز از یک ضخامتی برخوردار هستند که این ضخامت در بازه 0.4 تا 0.7 میلی‌متر برای تمامی انواع ورق‌ها صادق است. حال شما در هنگام خرید ساندویچ پانل باید بر اساس نوع کاربری پروژه خود تمامی اطلاعات را در اختیار تیم فروش قرار دهید.

ساخت انواع سازه با ساندویچ پانل

سوله

ساخت سوله یکی از پرکاربردترین مصارف ساندویچ پانل محسوب می‌شود. سوله‌ها با کاربری‌های بسیار متفاوتی مانند سوله انبار، سوله صنعتی، سوله ورزشی، سوله مرغداری، سوله پرورش قارچ و...احداث می‌شوند که برای این نوع کاربری‌ها با متراژهای بالا استفاده از ساندویچ پانل با مزایایی که برای سازندگان به همراه دارد بهترین گزینه محسوب می‌شود.

 ساخت فضاهایی مدرن و منحصر به فرد با ساندویچ پانل آسیا

کانکس

ساخت کانکس نیز جز یکی از شاخه‌های اصلی کاربرد ساندویچ پانل به شمار می‌رود. کانکس‌هایی که در سطح شهر مشاهده می‌کنید یا از نوع ورقی و یا از نوع پانلی هستند که با طیف کاربری بسیار گسترده و متنوعی دارند. از کانکس نگهبانی و کارگاهی گرفته تا کانکس ویلایی، آتش‌نشانی، پلیس و یا عابربانک.

سردخانه

سردخانه یکی از محیط‌های بسیار مهمی است که به‌صورت مستقیم با سلامت انسان‌ها سروکار دارد. همان‌طور که می‌دانید در سردخانه‌ها انواع گوناگونی از مواد غذایی یا دارویی نگهداری می‌شود به همین دلیل ایزوله بودن این مکان‌ها و حفظ تعادل و پایداری دمای محیط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت سردخانه‌ها مرسوم است. برای مثال برای سردخانه‌های بالای صفر از ساندویچ پانل پلی اورتان با ضخامت 7 الی 10 سانتی‌متر و برای سردخانه‌های زیر صفر از پانل‌هایی با ضخامت 10 الی 15 سانتی‌متر استفاده می‌کنند.

کلین روم

کلین روم یکی از نقاط بسیار مهم و کلیدی در بسیاری از انواع سازه‌ها و ساختمان‌ها محسوب می‌شود. کلین روم یا اتاق تمیز یک محیط با الزامات بهداشتی است که در آن میزان آلودگی و ذرات خارجی در یک حد تعریف شده‌ای قرار دارد. کلین روم در بسیاری از صنایع مانند صنایع تجهیزات پزشکی، داروسازی، صنایع غذایی، الکترونیک برای انجام فعالیت‌ها و آزمایشات خاص کاربرد دارد. بازهم بهترین گزینه برای ساخت و پوشش این فضاها ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل کلین روم معمولاً ترکیبی از فوم پلی اورتان و ورق آلوزینک است تا بهترین مقاومت و پایداری برای مقابله با تبادلات حرارتی و رطوبتی ایجاد شود.

تجهیزات کلین روم

البته ساخت کلین روم تنها با نصب و اجرای ساندویچ پانل‌ها به اتمام نمی‌رسد؛ در کلین روم تجهیزات بسیار زیاد دیگری وجود دارد؛ مانند پس باکس کلین روم، روشنایی کلین روم، درب کلین روم که با ساندویچ پانل و قابی از جنس ورق آلومینیوم ساخته می‌شود. شما می‌توانید برای سفارش درب کلین روم با کارشناسان آسیا پانل تماس حاصل نمایید.

اتاق حمل بار

اتاق‌های حمل بار، فضاهای سربسته‌ای هستند که بر روی وسایل حمل‌ونقل مثل کامیون، کامیونت یا وانت نصب می‌شوند. نقش این فضاها تا حدودی مشابه سردخانه است و مسئولیت حفظ سلامت مواد غذایی را در  هنگام حمل‌ونقل بر عهده دارد. اتاقک‌های حمل بار را نیز به دلیل سبک بودن، کاهش مصرف انرژی سرمایی درون اتاقک و به‌حداقل‌رساندن تبادلات دمایی با محیط بیرون با استفاده از ساندویچ پانل تولید می‌کنند. 

 ساخت فضاهایی مدرن و منحصر به فرد با ساندویچ پانل آسیا

خرید از آسیا پانل

شما می‌توانید برای ساخت تمامی سازه‌هایی که در بالا ذکر کردیم از ساندویچ پانل استفاده کنید. لازم به ذکر است بر ای تهیه یک ساندویچ پانل باکیفیت نیازی نیست هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشید، شما می‌توانید با خیال راحت ساندویچ پانل موردنظر خود را از برند آسیا پانل تهیه کنید. آسیا پانل یکی از بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی با استفاده از بهترین متریال و جدیدترین خط تولید روز است. همچنین برای نصب و اجرای پروژه‌های خود نیز می‌توانید با تیم نصب آسیا پانل کمک بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ساندویچ پانل‌ها به آدرس سایت https://asia-panel.com سر بزنید و یا از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان آسیا پانل تماس حاصل نمایید.

021-26409698 | 026-34434766

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.