۰ نفر

با این روش، لکه رنگ خوراکی را از مبل پاک کنید

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲
کد خبر: 677831
با این روش، لکه رنگ خوراکی را از مبل پاک کنید

مسلما در حالت عادی استفاده از رنگ خوراکی را در آشپزخانه انجام می دهید اما اگر در حال تهیه کلیپ آموزش آشپزی باشید و همانطور که روی مبل نشسته اید و آموزش را ضبط می کنید، یکباره متوجه شوید که یک یا چند قطره رنگ خوراکی روی مبل ریخت، چه می کنید؟

ریختن رنگ خوراکی روی مبل خصوصا اگر مبل شما رنگ روشن باشد، می تواند فاجعه بار باشد! اما نگران نباشید. با یک روش ساده که در این مقاله آموزش داده ایم، به راحتی و ظرف حداکثر 10 دقیقه می توانید خودتان در منزل لکه رنگ خوراکی را از روی مبل تان پاک کنید.

 لکه رنگ خوراکی

1.اولین مرحله پاک کردن اضافات رنگ از روی مبل است

اگر درست همان لحظه که رنگ روی مبل ریخت متوجه آن شدید، می توانید با سرعت عمل بالا، مقدار زیادی از رنگ را قبل از جذب شدن به پارچه رومبلی، بردارید. یک یا چند دستمال کاغذی برداشته و به سرعت اما با دقت بالا، روی رنگ بکشید تا بیشتر از این وارد الیاف پارچه نشود.

خدمات قالیشویی تنها به شستشوی فرش محدود نمی شود و امروزه مبل شویی در محل نیز یکی از خدمات ارائه شده توسط قالیشویی های معتبر است.

2.دومین مرحله استفاده از شوینده است

برای این مرحله به 1 تا 2 قاشق مایع ظرفشویی و 1 فنجان آب نیاز دارید. این ماده را به خوبی با هم ترکیب کنید تا کف ملایمی آماده شود. یک دستمال تمیز بردارید و درون محلول بزنید. مقدار اضافی آب دستمال را در ظرف بگیرید. سپس دستمال را که کمی مرطوب شده به محل لکه مبل بزنید.

حرکات فشاری و دایره ای بهترین حالت برای تمیز کردن پارچه رومبلی است. تا حد امکان از مالش دادن خودداری کنید که لکه بیشتر به عمق الیاف نرود و یا بزرگتر نشود. با مالش دادن به مایعی که هنوز در الیاف رومبلی وجود دارد، اجازه می دهید که در الیاف تمیز اطراف گسترش پیدا کند و لکه را بزرگ تر کند.

این مرحله را تا جایی ادامه دهید که دیگر نه لکه و نه رنگی در پارچه رومبلی مشاهده نکنید.

 لکه رنگ خوراکی

3.سومین مرحله شستن لکه مبل است

در این مرحله باید پارچه رومبلی را بشویید تا رنگ و شوینده از داخل آن خارج شود. یک لگن بردارید و کمی آب درون آن بریزید. بهتر است که آب گرم نباشد. آب گرم باعث حل شدن بیشتر رنگ شده و ممکن است باعث نشت رنگ به اطراف شود. پس بهتر است از آب تمیز، شفاف و خنک استفاده کنید.

یک دستمال را با این آب مرطوب کنید و به لکه بزنید. به هیچ وجه مبل را خیس نکنید که خشک کردن آن بسیار سخت خواهد شد. همچنین خیس ردن زیاد پارچه می تواند باعث نفوذ آب به بدنه مبل شود. در صورتی که مبل شما چوب باشد، با خیس شدن، احتمالا آسیب خواهد دید.

پس تا حد ممکن از مقدار کمی آب استفاده کنید و لکه را بشویید که دیگر ماده اضافی درون آن باقی نماند.

4.چهارمین مرحله خشک کردن مبل است

در این مرحله باید حتما پارچه رومبلی را خشک کنید. خشک کردن یکی از مراحل مهم برای تمیز کردن مبل است، چرا که نباید آب درون مبل باقی بماند. برای انجام این مرحله نیاز به یک دستمال ضخیم آبگیر دارید. دستمال را با حرکات فشاری به محل تمیز شده بزنید تا آب اضافی که از مراحل قبل درون پارچه باقی مانده، به دستمال جذب شود. هر بار که دستمال تان خیس شد از دستمال دیگری استفاده کنید. همچنین می توانید از یک اسفنج که قدرت جذب زیادی دارد نیز استفاده نمایید.

می توانید برای بهتر خشک کردن مبل، از یک سشوار یا پنکه نیز استفاده کنید. به این صورت که سشوار را در فاصله حداقل 20 تا 30 سانت از پارچه رومبلی نگه دارید تا رطوبت آن خشک شود. پنکه را نیز می توانید با فاصله کمی از مبل قرار داده و روشن کنید تا مبل تان را خشک کند.

چند نکته مهم برای پاک کردن لکه رنگ خوراکی از روی مبل

برای پاک کردن هر چه بهتر رنگ خوراکی از روی مبل خود، بهتر است این نکات را بدانید:

  • به یاد داشته باشید که نمدار باقی ماندن مبل، باعث رشد کپک در آن می شود، پس حتما بعد از تمیز کردن، به سرعت آن را خشک کنید.
  • مبلمان چرمی به دلیل جذب پایین مواد، معمولا رنگ را نیز به خود جذب نمی کند، اما اگر لکه رنگ خوراکی روی مبل چرمی ایجاد شده، می توانید همین مراحل را برای تمیز کردن آن انجام دهید.
  • برای تمیز کردن مبل با مواد شیمیایی بسیار احتیاط کنید.
  • اگر رنگ خوراکی شما پودری است، باید بدون اینکه روی آن دست بکشید یا آب بریزید، به سرعت از جاروبرقی استفاده کنید.
  • اگر با وجود انجام دادن مراحل گفته شده در این مقاله، لکه رنگ خوراکی هنوز از بین نرفته، همیشه می توانید روی خدمات مبل شویی و قالیشویی یوسف آباد  حساب کنید.

آیا تابحال از خدمات مبل شویی در منزل استفاده کرده اید؟

بدون شک با یکبار استفاده از خدمات مبل شویی در محل قالیشویی توحید مشتری همیشگی ما خواهید شد. در شعبه قالیشویی محدوده جماران ما علاوه بر شست و شوی فرش، می توانید خدمات موردنظر خود شامل موکت شویی و مبل شویی را نیز دریافت کنید. اگر هنوز در انتخاب یک قالیشویی حرفه ای و باتجربه که فرش ها، موکت ها و یا مبلمان گران قیمت شما را خراب نکند، تردید دارید، ما به شما قالیشویی توحید را پیشنهاد می کنیم.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید سربلند از 30 سال خدمت صادقانه در راستای خدمت رسانی مطلوب به همشهریان خود، امروزه در سراسر تهران شعبه دارد. ما از نزدیک ترین شعبه به شما، تکنسین های مان را به محل شما اعزام خواهیم کرد. پس در هر کجای تهران بزرگ که ساکن هستید، می توانید خدمات را بدون وقفه در تمام ساعات شبانه روز، ایام هفته و حتی سال، از ما بخواهید.

امروزه مفتخریم که خدمات شستشوی قالی های دستبافت هنرمندان کشورمان، در قالیشویی توحید با رعایت تمامی استانداردهای حرفه ای انجام می شود تا رنگ و حالت فرش تغبیر نکند

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.