۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۱۲
کد خبر: 534525
نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

جدیدترین نتایج شمارش آراء سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را پس از پایان شمارش آراء، به صورت لحظه به لحظه در این خبر مشاهده خواهید کرد.

نتایج شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰طبق اعلام وزارت کشور به شرح زیر است؛

عبدالناصر همتی ۲ میلیون ۴۰۰ هزار رای
 سیدابراهیم رییسی   ۱۷ میلیون ۸۰۰هزار رای
 محسن رضایی میرقائد   ۳ میلیون ۳۰۰ هزار رای
 سیدامیرحسین قاضی­ زاده هاشمی ۱ میلیون رای

ابراهیم رییسی پیشتاز است

نتایج انتخابات ۲۸ خرداد در حوزه انتخابیه رامسر اعلام شد و حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی بیشترین آرای انتخابات ریاست جمهوری را کسب کرد.

در حوزه انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان رامسر سید ابراهیم رییسی ۱۶ هزار و ۱۰۵ رأی، عبدالناصر همتی سه هزار و ۸۱۷ رأی، محسن رضایی میرقائد دو هزار و ۷۲۴ رأی و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی هزار و ۸۰۴ رأی را کسب کردند.

همچنین نتیجه اخذ رأی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در رامسر نشان می‌دهد که سید صادق پیشنمازی با ۱۲ هزار و ۱۶۷ رأی و محمد حسن گلی شیردار شش هزار و ۳۰۸ رأی کسب کردند.

محمد آزاد فرماندار رامسر درباره نتیجه انتخابات شورای شهر رامسر به خبرنگار مهر گفت: علی اکبر موحدی دو هزار و ۶۰۲ رأی، محسن کیهانی ثانی دو هزار و ۹۸ رأی، هادی حلاجیان دو هزار و ۹۳ رأی، حسن فیلی دو هزار و ۱۰ رأی و فرهاد قربانی هزار و ۷۹۱ رأی کسب کردند و مهدی صاحلی نژاد و یاسر فرج مشایی و مهدی معافی به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.

ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش اقتصادآنلاین، شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و تاکنون آمار رسمی از شمارش آرا اعلام نشده است.

 با این حال آمار غیررسمی حکایت از اختلاف زیاد آرای ابراهیم رئیسی با سایر نامزدهای انتخابات دارد.

زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ / پیش از ظهر شنبه نتایج اعلام می‌ شود

 جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد شعب رای‌گیری به دلیل کرونا، نزدیک به ۶۷ هزار شعبه شهری و بالغ بر۷۵ هزار صندوق روستایی داریم. این تفاوت به این دلیل است که در هر روستا یک صندوق وجود دارد اما در ریاست‌جمهوری با یک صندوق سیار می‌توان به چندین روستا مراجعه کرد. در صورت ضرورت از چرخبال هم برای رساندن صندوق به مناطق و روستاهای صعب‌العبور استفاده می‌کنیم.

عرف درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: اگر شعبه‌ای نیاز به بازبینی و بازشماری آرا نداشته نباشد، تا پیش از ظهر شنبه، نتیجه ریاست‌جمهوری اعلام می‌شود.

وی همچنین درباره زمان پایان اخذ رای افزود: انتخابات تا ساعت ۱۲ ادامه دارد و در موارد خاص تا ساعت ۲ بامداد تمدید می‌شود.

عرف در پاسخ به پرسشی چه تمهیدی درباره قطع احتمالی برق دیده شده است، گفت: دستگاه‌ها باتری دارد و اگر برق قطع شود، دستگاه‌ها چند ساعت کار می‌کند و مشکلی پیش نمی‌آید با این حال با دستور رئیس‌جمهور و پیگیری‌های وزارت نیرو نباید قطعی برق داشته باشیم.

عرف همچنین با بیان اینکه در انتخابات شوراها امکان تشابه اسامی وجود دارد، تاکید کرد: مردم در تعرفه کد داوطلب هم یادداشت کنند تا مشکلی پیش نیاید البته اگر کد را هم یادداشت نکنند، آرا باطل نمی‌شود.

وی درباره تخلف در فضای مجازی، تصریح کرد: قانون موارد تخلف را روشن کرده است. مثلا خرید و فروش رای یا تهدید برای رای دادن تخلف است‌. تخلفات به مراجع قضایی ارسال می‌شود. در برخی از انتخابات، بعضی افراد از رای خود عکس می‌گرفتند و منتشر می‌کردند که این قطعا تخلف است و ما اجازه این تخلف را نمی‌دهیم تا شائبه خرید و فروش رای ایجاد نشود. فردا آمار بیماران کرونایی قرنطینه را از وزارت بهداشت می‌گیریم و با همکاری هلال احمر و از طریق شعبه سیار از کسانی که مایل به رای دادن باشند، رای گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در ۱۰۱ کشور و ۱۳۳ نمایندگی و با ۴۵۰ صندوق از ایرانیان خارج از کشور رای گرفته می‌شود. کانادا اجازه برگزاری انتخابات را نداد بنابراین در یکی از شهرهای آمریکا که نزدیک به مرز کاناداست، رای گرفته می‌شود.